آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

۱۰ ترفند كليدي سئو كه حتماً بايد بدانيد!

۸۷ بازديد

در چند سال گذشته دگرگوني ها زيادي در دنياي سئو رخ داده است. با اينحال هنوز هم بعضي از اصول بنيادين ويژه آن بدون تغيير باقي مانده است. به عنوان نمونه قصد پيمان دادنِ كلمات كليدي، به قصد بهبود رتبه بندي طبيعي، كارايي خود را از دست ديتا است اما به كارگيري واژه ها كليدي هنوز هم امري زياد ضروري است.
وقتي لغايت اينجا آمده‌ايد يعني با اصول و مباني سئو آشنا هستيد و به دنبال تكنيك‌هاي سئو هستيد. نكاتي كه بايد در مورد ابزار و افزونه هاي سئو بدانيد با هستي تكنيك‌هاي متنوع سئو، تشخيص اينكه به چه نوع تكنيكي بايد متعهد بود و از چه روشي مي توان چشم پوشي كرد  نزديك  غير شدني است. در اين مقاله قصد داريم 10 باره از مهم ترين نكات و ترفندهاي سئو را بيان كنيم.
بازاريابان B2B و B2C، به دنبال گرفتن شدامد از راه نتايج برآمده از موتورهاي جستجوگر هستند زيرا اين نوع ترافيك 8.5 برابر بخت اكثريت نسبت به لينك‌هاي خارجي براي تبديل شدن به مشتري دارند. اگر تنها بر روي اين تكنيك‌ها تمركز داشته باشيد، مي توانيد ترافيك طبيعي بسياري به سمت سايت خويش جذب كنيد و رتبه‌بندي سايت را بدون جريمه شدن، بهبود ببخشيد.
افزايش ترافيك طبيعي سايت
ما در هفته گذشته مقاله اي با عنوان 200 فاكتور مهم سئو در رتبه بندي گوگل منتشر كرديم كه مي‌توان گفت كامل ترين منبع شدني در اينترنت به شمار مي‌آيد. در آن مقاله كوشش كرديم الي تمام عوامل مهم و تاثيرگذار در سئو را براي شما نام ببريم.
شايد پُست فعلي به نكوداشتن و كمال آن نوشتار نباشد، اما در عوض در اين مقاله 10 مورد از مهم ترين نكاتي كه براي سئو لازم است بدانيد را برايتان اسم مي بريم. اگر بتوانيد بر روي همين موارد تمركز كنيد و آنها را بر روي وب سايت خويش اعمال كنيد، مطمئن باشيد طي چند ماه نتايج برآمده از آن را به نكوداشتن مشاهده خواهيد كرد.
هر چيزي كه باعث كند شدن سايت مي شود را حذف كنيدهمانطور كه مي دانيد، سرعت بارگذاري صفحه يكتا از فاكتورهاي بايسته در سئو است.
در گذشته بيشتر افراد ناچار بودند با سايت‌هايي كه بارگذاري زياد آهسته‌اي داشتند ساحل بيايند. در آن ايام 5 دقيقه انتظار براي بارگذاري يك سايت خبري، چيز عجيبي نبود. اين سوژه به هيچ عنوان تجربه نكوداشتن نيست ولي هنوز هم در اغلب سايت‌ها به چشم مي‌خورد.
صفحه‌اي كه بارگذاري كندي دارد مي تواند مانع از خريد محصولات توسط مشتريان شود. پژوهش ها و تحقيقات سپريدن شده نشانه مي‌دهد كه يك ثانيه تاخير در سررسيد بارگذاري صفحه، مي‌تواند به 7 درصد تفريق در نرخ تبديل منجر شود.
اهميت سرعت لود سايت در 
بگذاريد بگوئيم در ذهن خريداران احتمالي، يك سايت كند برابر است با يك سايت غير قابل اعتماد. تمام.
سرعت سايت براي كاربران و گوگل زياد مهم است. بر اساس يافته‌هاي سايت eConsultancy اگر مدت سررسيد بارگذاري سايت اغلب از 3 ثانيه باشد، تقريباً 40% افراد آن را ترك مي‌كنند. 
ريزش بازديد كننگان به انگيزه كندي سايت
از زماني كه كسب وكارها در مورد فرصت هاي موجود در افزايش ترافيك طبيعي و در آمد حاصل از بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر آگاه شدند، درخواست براي بالا بردن سايت افزايش يافت. در 9 آوريل سال 2010، گوگل سرعت سايت را به عنوان يكتا از فاكتورهاي مهم در رتبه بندي در نظر گرفت.
اين جستار بدين معني است كه اگر سرعت بارگذاري سايت شما ذيل است، براي به دست آوردن رتبه هاي بالاتر در موتورهاي جستجوگر پيشه سخت و كاستي در قبل داريد حتي اگر محتواي شما با كيفيت باشد و طراحي سايت چيره دست داشته باشيد.
بر پاي بست، پژوهش ها دروني گوگل، زماني كه صفحه اي به كندي بارگذاري مي شود، بازديد كنندگان زمان زياد كمي را در آن سايت سپري مي كنند و كوشش مي كنند خيلي زود سايت را ترك كنند. از جانب ديگر، صفحاتي كه سرعت بارگذاري فوقاني دارند، هزينه هاي عملياتي را كاهش مي دهند و مي توانند تجربۀ كاربران را شفا بخشند در حاليكه مزاياي ديگري نيز به به اتفاق خواهد داشت.
اهميت سرعت بارگذاري وب سايت
از شر همگي عناصر غير ضروري كه باعث كند شدن سايت شما شده است، رها شويد. اگر از كاربران وردپرس هستيد، كوشش كنيد برخي از افزونه هاي غير بايسته كه استفاده نمي كنيد را غير فعال سازيد. در ضمن سايدبار خويش را مرتب كنيد و فقط ابزارك هاي باره احتياج و بايسته را در آن بگنجانيد.
اگر همنشين داشتيد، در مقاله‌اي با نام «راهنماي كامل سرعت سايت» در وبلاگ امروزين مي‌توانيد به طور كامل در ارتباط با سرعت سايت بخوانيد و با 8 شيوه افزايش سرعت سايت آشنا شويد.
به ديگر سايت هايي كه محتواي مرتبط دارند لينك دهيدلينك دادن به ديگر سايت ها براي رشد سايت زياد ضروري است.
- برايان كلارك، مدير Copyblogger Media
بيشتر كسان فكر مي كنند كه لينك دادن به محتواي معتبر و پيوسته مي تواند بد باشد زيرا باعث مي شود كسان از تارنما بيرون شوند. ولي در حقيقت اين طور نيست. "رَند فيشكين" بنيادگذار سايت Moz معتقد است:
لينك دادن به سايت هاي معتبر مي تواند شدامد قابل پيگيري زيادي وارد آن سايت ها كُند و همين فرمايش موجب مي شود سايت شما با ارزش تر و قابل مقياس تر شود.
به وب سايت هاي معتبر لينك دهيد
نمي توانيد از ديگران انتظار داشته باشيد به سايت شما لينك دهند در حاليكه خودتان از اتمام اينكار پرهيز مي كنيد. به عنوان نمونه اگر به تعقيب به دست آوردن لينك هاي داخلي از سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد،  يكتا از آسانترين روش ها براي اتمام اينكار اين است كه گرايش خويش براي لينك دادن به چنين سايت هايي را نشان دهيد.
البته بايد به خاطر داشته باشيد كه فقط به محتوايي لينك دهيد كه معتبر و ارزشمند است. در اين چهره مي توانيد از مزاياي اين لينك ها براي سئو سايت خويش مستفيض شويد. مهم تر از همه اين است كه به كسان مختلف اطلاع دهيد كه به وب سايت شان لينك كرده ايد، به اين ترتيب بردباري اينكه اين كسان در به اشتراك گذاري درونمايه به شما كمك كنند بالا مي رود.
براي انسان‌ها محتوا توليد كنيد، نه موتورهاي جستجوگراخيراً متوجه شده ام كه بيشتر وبلاگ نويسان و فرآوري كنندگان محتوا فقط از شيوه هاي قديمي سئو بهره‌گيري مي كنند. اگر شما نيز جزو اين بخش از افراد هستيد، زمان آن واصله است كه استراتژي خويش را تغيير دهيد.
تفاوت سئو قديم و سئوي جديد
بسياري از كسان هنوز هم بر روي كلمات كليدي طولاني (Long Tail) سرمايه گذاري نمي كنند و ترجيح مي دهند به دستكاري موتورهاي جستجوگر بپردازند. اين رويكرد كاملاً اشتباه است. به جاي اينكه تمركز خود را بر روي موتورهاي جستجو پيمان دهيد، براي كاربران و افرادي درونمايه توليد كنيد كه مطالب شما را با دقت مي خوانند و مي توانند از محصولات شما بهره‌گيري كنند. به ياد داشته باشيد كه عنكبوت هاي موتورهاي جستجوگر تنها يك اسكريپت هستند و نمي توانند محصولات شما را بخرند.
مثلا سايت Copyblogger را در نظر بگيريد. اين سايت تمامي تلاش خود را براي خوشنود نگه داشتن مشتريان و خوانندگان خويش اتمام ديتا است. جاي شگفتي نيست كه برايان كلارك گرد از موفق ترين افراد در بازاريابي  درونمايه است. او با كوشش هاي خود توانسته است اين سايت را به يك شركت بازاريابي ديجيتال چند ميليون دلاري تبديل كند.
براي انسان ها درونمايه توليد كنيد نه گوگل
اين موضوع زماني رخ مي دهد كه بازاريابان به مشتريان شوق و شوق داشته باشند. خب اكنون سوال اينجاست كه نوشتن براي كاربران به چه معناست؟ پذيرش اين سوال بسيار ساده است. زماني كه در حال نوشتن درونمايه هستيد، فراموش كنيد كه گوگل هستي دارد. در برابر محتوايي ايجاد كنيد كه به مشتريان كمك مي كند. اين گزينه به عنوان درونمايه سازي (SEO Copywriting) شناخته شده است. زماني كه تمركز اصلي خود را بر روي كاربران پيمان مي دهيد، توانا خواهيد بود محتواي مفيد و ارزشمندي بنويسيد كه براي موتورهاي جستجو نيز بسيار با ارزش است.
سايت هاي معتبر را دلگرمي كنيد به شما لينك دهندلينك هاي داخلي هنوز هم براي رتبه بندي در مورتورهاي جستجو بسيار مهم است.
عوامل مهم در رتبه بندي سايت در گوگل
زماني كه لينك هاي dofollow و nofollow را با هم تركيب مي كنيد، پروفايلي از لينك هاي طبيعي خواهيد داشت كه مايه رضايت گوگل مي شود. در اين شرايط گوگل به شما اجرت خواهد داد. بازاريابي محتوا به معناي ايجاد يك محتواي با كيفيت است كه كسان را ناچار مي كند به شما لينك دهند. اغلب افرادي كه در اين زمينه كامياب بوده اند بر روي منابعي متمركزند كه در فرآوري محتواي خوب و با كيفيت به آنها كمك مي كند.
براي توليد محتواي با كيفيت احتياج به سعي هاي بسياري است. زماني كه در حال ايجاد محتواي مفيد و لينك دادن به سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد، متوجه خواهيد شد كه بيشتر افراد نيز به چهره طبيعي به شما لينك ديتا اند.
در ابتدا كار، تجزيه و تحليلي از وب داشته باشيدبعد از اينكه اهداف سئوي خود را به طور واضح تعريف كرديد، به نرم افزاري نياز داريد كه بتواند موارد مهم را دنبال كند.
استفاده از ابزارهاي تحليل وب
ابزارهايي همچون گوگل آناليتيكس، كنسول جستجوي گوگل (Google Search Console) و نرم افزارهاي تجزيه و تحليل خصوصي مي تواند در دنبال اين موارد به شما كمك كند. ابزارهايي همچون CrazyEgg به شما  پرتو مي دهد بازديد كنندگان سايتتان بر روي چه مواردي كليك مي كنند و در چه شرايطي سايت شما را بدون بازديد رها كرده اند.
استفاده از آلت آناليتيكس
قبل از اينكه بخواهيد اولين بازديد كنندگان را به سايت خويش جذب كنيد بايد از اين ابزارهاي تحليلي به نفع خود كاربرد نماييد.
براي هر صفحه اي توضيحات متاي بي همتا و پيوسته بنويسيديكي ساير از نكات مهم در حوزه سئو كه اغلب كسان آن را ناديده مي گيرند، برپايي توضيحات متاي خوب است. زماني كه موتور جستجويي همچون گوگل، سايت شما را در صفحه نتايج به كاربر پرتو ميدهد،متا دسكريپشن يا همان توضيحات متا نخستين بخشي است كه افراد آن را نگريستن مي كنند.
تاثير توضيحات متا بر سئو
به طور كلي بايد در نظر داشته باشيد كه گوگل محتواي تكراري را همنشين ندارد. البته ممكن است برخي از اوقات بخواهيد قسمتي از دسته يا پاراگراف ساير سايت ها را كپي كنيد ولي منتشر كردن محتواي تكراري مي تواند جريمه گوگل را به همراه داشته باشد.
در همين راستا، توضيحات متاي تكراري مي تواند شما را به زحمت بيندازد. اگر بتوانيد از اين باره پرهيز كنيد، قادر خواهيد بود تجربه كاربري مفيدي فراهم كنيد. شما نمي توانيد توضيحات متاي يكسان براي تمامي صفحات خويش بنويسيد. موضوعاتي كه در سايت شما وجود دارد ممكن است كاملا با هم متفاوت باشند. اگر از كاربران وردپرس هستيد، مي توانيد دشوار توضيحات متاي تكراري را با نصب افزونه هايي همچون All-In-One-SEO Pack و Yoast حل كنيد. پس از نصب اين افزونه ها، آن را فعال كنيد. در ذيل صفحه، قسمت توضيحات متا و تگ عنوان را وارد نماييد.
نحوه نمايش توضيحات متاي سئو
تنها از آدرس هاي با معني و قابل احضار بهره‌گيري كنيداگر كاربران نتوانند آدرس سايت شما را بخوانند يا فهم كنند، موتورهاي جستجو نيز شدني است سردرگم شوند. در شكل ذيل روش نمايش آدرس سايت ما را تماشا مي كنيد:
آدرس url بهينه بسازيد
همانطور كه تماشا مي كنيد اين آدرس كمي طولاني است ولي فهم آن براي كاربر و موتورهاي جستجو بسيار آسان است. به جز واژه ها و خط تيره، چيز ديگري در آن هستي ندارد. از به كار بردن آدرس هايي همچون آدرس زير براي صفحات خويش اجتناب كنيد:
http://www.yoursite.com/12/1234
به خاطر داشته باشيد كه موتور جستجو پيرو كاربران است. برايان كلارك معتقد است ربات هاي گوگل همانند يك نوزاد هستند كه بايد به آن ها خوراك داده شود. حتي در اين عصر از فناوري نيز؛ عنكبوت هاي موتور جستجو تنها يك برنامه هستند و نمي توانند امثال يك انسان رفتار كنند. پس شما بايد آنها را به واقعيت راهنمايي كنيد.
بيشتر متخصصان معتقدند بهتر است فقط 2 الي 4 كلمه در هر آدرسي وجود داشته باشد. اينكار مايه مي شود آدرس صفحه يا سايت به راحتي در ذهن بماند و  تايپ آن در موتورهاي جستجو آسان تر باشد.
شما مي توانيد از اينفوگرافيك زير براي بهينه سازي صفحات خود كاربرد كنيد:
بهينه سازي آدرس سايت
با سيگنال هاي اجتماعي حركتي را ايجاد كنيدبله سيگنال هاي اجتماعي زياد مهم هستند و بايد بر روي آن تمركز داشته باشيد. اگرچه گوگل سيگنال هاي اجتماعي را به عنوان فاكتور رتبه بندي خود قرار نداده است اما اين جستار كارايي نكويي بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو دارد.
تاثير شبكه هاي اجتماعي بر سئو
مطالعات موردي زيادي كارايي اشتراك ها، لايك ها، توييت ها و پين هاي اجتماعي بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو را تاييد كرده اند. به عنوان نمونه سايت MOZ براي كلمه كليدي راهنماي سئو براي افراد مبتدي، بعد از آنكه مجله Smashing يگانه از مقالات آنها را توييت كرد، رتبۀ خوبي را در گوگل به دست آورد.
رابطه شبكه هاي اجتماعي بر سئو
اگر همنشين داريد سيگنال هاي اجتماعي بيشتري كسب كنيد، قوانين هنوز تغيير نكرده است. چكيده اي از نكات را در پيوستگي مشاهده مي كنيد:
محتواي مفيد و قابل اشتراك ايجاد كنيد.دكمه هاي اشتراك را به پست هاي خود اضافه كنيد و آن را در ديدن كاربران قرار دهيد.از افراد بخواهيد محتواي شما را به اشتراك بگذارند.براي به دست آوردن اشتراك گذاري هاي بيشتر، ميزبان يك مسابقه اجتماعي باشيد.در پُست هاي خويش به افراد تاثير گذار در رسانه هاي اجتماعي اشاره كرده و به ايشان لينك دهيد. سپس به آنها اطلاع دهيد كه اين كار را انجام داده ايد لغايت بتوانيد از طرف آنها لينكي گرفتن نماييد.از واژه ها كليدي درست در تصاوير خود بهره‌گيري كنيدتصاوير در بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند. گوگل بخشي را به طور كامل به نتايج تصاوير گزين كردن ديتا است. اين گزينه اثر دهنده اهميت عكس ها براي موتورهاي جستجويي همچون گوگل است.
استفاده از واژه ها كليدي ريزبين در تصاوير
زماني كه كاربران به پيگيري تصاوير خاصي مي گردند، با چه چيزي جستجو مي كنند؟ بله صحيح گمان زديد. كاربران با كلمات كليدي جستجوهاي خويش را اتمام مي دهند. به همين خاطر شما نيز بايد از واژه ها كليدي مناسب براي تصاوير خويش استفاده كنيد. البته اين موضوع به معني انباشته كردن كلمات كليدي (keyword stuffing) در يك تصوير نيست.
نقش كلمه كليدي عكس ها بر سئو
هميشه به خاطر داشته باشيد كه در سئو، پيوسته بودن بسيار مهم تر از خلاقيت يا هوش و ذكاوت است.
براي درمان رتبه بندي خود، به طور مداوم محتواي منحصر بفرد منتشر كنيدطبق مطالعات و تحقيقات سپريدن شده بدست موسسه بازاريابي محتوا، فرآوري محتواي منحصر به فرد و تعاملي چالشي براي اغلب بازاريابان است. اينكه شما بازارياب B2B يا B2C هيچ فرقي نمي كند، به اثناء فرآوري محتوا بايد منظم باشيد.
10 ترفند مهم سئو كه بايد بدانيد
اين سوژه مهم تر از آن است كه فكر مي كنيد. فاكتور تازگي  احد از عوامل مهم در رتبه بندي سايت است. محتواي منحصر به فرد يكي از فاكتورهايي است كه بر روي نمره پسين بودن محتوا تاثير مي گذارد. با فرآوري محتواي منحصر به فرد، منظم و مداوم توانا خواهيد نمره اخير بودن درونمايه را بهينه سازي كنيد.

ايجاد يك افكت متني آتشين با فتوشاپ CC

۱۱۳ بازديد

فيلتر Flame Generator در فتوشاپ CC از ويژگي هاي جديد اين نرم افزار است و براي ايجاد شعله هاي آتش طراحي شده است. در اين آموزش به شما استفاده از اين فيلتر را ياد خواهيم داد و در آخر با چند تكنيك ساده يك متن آتشين زيبا را طراحي مي كنيم. تصوير بالا تصوير نهايي پروژه است اگر آن را پسنديده ايد تا آخر اين مقاله همراه ما باشيد.

 

ابزار و تصاوير مورد نياز براي اين آموزش:

    Intro Regular font

http://fontfabric.com/intro-free-font/
    Rust by struckdumb

http://struckdumb.deviantart.com/art/Rust-90422960
    Fireworks0017_1 Medium—۱۰۶۷×۱۶۰۰

http://www.cgtextures.com/texview.php?id=25960
    Fireworks0001_6 Medium—۹۷۴×۱۶۰۰

http://www.cgtextures.com/texview.php?id=21848
Smoke0281 Medium—۱۱۳۲×۱۶۰۰
   http://www.cgtextures.com/texview.php?id=37574

Smoke0282 Medium—۱۰۷۴×۱۶۰۰

http://www.cgtextures.com/texview.php?id=37575
    Smoke0392 Medium—۱۰۶۷×۱۶۰۰
http://www.cgtextures.com/texview.php?id=43675

 

۱.ايجاد بكگراند و متن اصلي
مرحله ۱
ابتدا بايد يك سند جديد ايجاد كنيم كليد هاي ميانبر Ctrl+N را بزنيد و يك سند جديد با ابعاد ۱۷۴۰ در ۱۱۷۰ پيكسل و رنگ زمينه #۱۱۱۱۱۱ ايجاد كنيد. يك متن دلخواه با فونت Intro Regular،  رنگ #d2b593 و اندازه ۳۵۰ pt ايجاد كنيد و در پانل ابزار تكست مقدار Tracking را به ۵۰ تغيير دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
روي لايه متن كليك راست كرده و گزينه belending option را انتخاب كنيد و تنظيمات لايه را هماننند زير تغيير دهيد.
مقدار Bevel and Emboss را همانند زير تغيير دهيد:
    Technique: Chisel Hard
    Size: ۳۵
    Highlight Mode: Vivid Light
    Color: #fae8c1
    Shadow Mode: Color Burn
    Color: #b07133

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
اضافه كردن تنظيمات Contour:
    Contour: Gaussian
    Check the Anti-aliased box.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۴
اضافه كردن تنظيمات Inner Shadow:
    Blend Mode: Color Burn
    Color: #b0764c
    Distance: ۰
    Size: ۸

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۵
اضافه كردن تنظيمات Inner Glow:
    Blend Mode: Linear Light
    Color: #dd8238

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۶
اضافه كردن تنظيمات Outer Glow:
    Blend Mode: Linear Light
    Color: #edc09f

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۷
اگر تاكنون مراحل را به درستي انجام داده باشيد تصوير شما همانند تصوير زير خواهد شد و يك متن ۳D با يك استايل زيبا خواهيد ديد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۲. اضافه كردن بافت و برخي جزئيات به متن
مرحله ۱
تكسچر Rust را دانلود كرده و در نزم افزار فتوشاپ باز كنيد و سپس آن را روي بالاترين لايه قرار دهيد. نام لايه را به Texture تغيير دهيد و مقدار Blend Mode را در پانل لايه ها به Multiply تغيير دهيد. حال روي لايه كليك راست كرده و گزينه Create Clipping Mask را انتخاب كنيد.

اين كار تكسچر را به خود متن كپي مي كند پس با اين حال مي توانيد تكسچر را تغيير اندازه داده و يا به صورت دلخواه روي متن جاي گذاري كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
دو لايه متن و تكسچر را انتخاب كنيد و به Layer > Merge Layers برويد تا دولايه با هم ادغام شوند. البته بايد مطمئن شويد كه Blend Mode لايه روي حالت Normal است.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
روي لايه كليك راست كرده و گزينه Create Work Path را بزنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۴
ابزار  Smudge را انتخاب كنيداندازه آن را ۲۵ px و نرم بگذاريد. در منوي گزينه هاي Mode را روي Normal قرار داده و مقدار Strength را روي ۵۰% بگذاريد. لايه كپي شده تكسچر را انتخاب كنيد و با ابزار smudge لبه ها را بزنيد. شما مي توانيد با ابزار Direct Selection دور تا دور لايه را انتخاب كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۵
تصوير Fireworks0017_1 را باز كرده و آن روي بالاترين لايه بگذاريد و Blend Mode لايه را به Linear Dodg تغيير دهيد سپس به منوي  Edit > Transform > Rotate 90° Clockwise برويد و در صورت نياز آن را تغيير اندازه دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۶
به منوي Image > Adjustments > Hue/Saturation برويد و در پنجره باز شده مقدار hue را به ۳۵ و مقدار Saturation را به ۵۰ تغيير دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۳.اضافه كردن مسير شعله و ايجاد آن
مرحله ۱
ابزار Pen را انتخاب كنيد و در نوار بالا انتخاب چند گزينه اي را فعال كنيد. هرجا كه path را شروع مي كنيد كليد Shift را تا انتها نگه داريد و كليك كنيد در نقطه پايان بار ديگر كليد كرده تا خط رسم شود اين كار را همانند تصوير زير انجام دهيد. بايد داشته باشيد كه نگه داشتن كليد Shift باعث مي شود كه خطوط شما به صورت راست رسم شوند و لرزش دست شما روي آن تاثيري ندارد. اين كار را براي قسمت هاي تعيين شده در تصوير زير ادامه دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
يك لايه جديد در بالاي تمامي لايه ها ايجاد كنيد و نام ان را flames بگذاريد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
به منوي Filter > Render > Flame برويد و مراحل را به صورت زير انجام دهيد. توجه داشته باشيد كه تصاوير مراحل را توضيح مي دهند اما توضيحات اضافه لازم را در پايين ذكر كرده ايم.


    Flame Type: One Flame Along Path (بدان معني است كه هر شعله به صورت تكي روي path هاي ايجاد شده اعمال مي شود)
    Width: 34 (مقدار عرض شعله را به مقدار پيكسل تعيين مي كند)
    Flame Lines (Complexity): 29 (تنظيم كنترل تعداد خطوط در هر شعله است)
    Turbulent: 49 (كنترل آرامش و پراكندگي شعله است)
    Jag: 43
    Opacity: 40 (مقدار شفافيت شعله را تعيين مي كند)
    Flame Bottom Alignment: 20
    Flame Style: Violent
    Flame Shape: Spread

 

تيك گزينه Randomize Shapes را فعال كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۴
يكبار روي OK كليك كنيد شعله هاي شما رندر خواهند شد. ابزار Direct Selection را انتخاب كنيد و يك بار روي صفحه كلي كرده تا خطوط شما روي متن حذف شوند.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۴. استايل دادن به شعله
مرحله ۱
مقدار Blend Mode لايه شعله يا flames را به Screen تغيير دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
از لايه flames يك كپي بگيريد. براي اين كار مي توانيد روي لايه كليك راست كرده و گزينه Duplicate را بزنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
دوبار روي لايه كليك راست كرده تا پنجره blending option باز شود و مقدار Outer Glow را همانند زير تغيير دهيد.
    Blend Mode: Linear Dodge (Add)
    Opacity: 60%
    Color: #e0b455
    Size: 70

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۴
ايين كار شعله هاي آتش را روشن تر مي كند و آن ها را طوري نمايان مي كند كه پر جنب و جوش هستند. اگر مراحل را تاكنون به درستي انجام داده باشيد تصوير شما تا اين مرحله به شكل زير خواهد بود.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۵
يك لايه جديد زير لايه Flames ايحاد كنيد و نام آن را Dark Spots بگذاريد.مقدار رنگ رويي را به #۱۱۱۱۱۱ تغيير دهيد و با يك براش نرم يك نقطه به پايين هر شعله اضافه كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۵. اضافه كردن دود به شعله ها
مرحله ۱
تصاوير Smoke0281 و Smoke0282 را به پروژه اضافه كنيد و آن ها را روي بالاترين لايه قرار دهيد.Blend Mode هر دو لايه را به Lighter Color تغيير دهيد. اين كار باعث ديدن متن پشت سر آن ها مي شود. اين تصاوير را در صورت لزوم تغيير اندازه و چرخش دهيد و آن ها را در جاي مناسب قرار دهيد. دود ها بايد طوري باشند كه متن شما را پوشش دهند.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
تمامي لايه هاي دود را انتخاب كنيد و براي ادغام كردن آن ها به Layer > Merge Layers برويد نام لايه ادغام شده را به Smoke Top تغيير دهيد و مقدار Blend Mode را به Lighter Color تغيير دهيد و سپس با كليك روي آيكن ماسك يك ماسك به لايه اضافه كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
ابزار براش را انتخاب كرده و آن را نرم كنيد و با رنگ مشكي شروع به نقاشي كردن اضافه هاي دود ها كنيد. با اين كار و ويژگي لايه ماسك اين دودهاي اضافي پاك خواهند شد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۶. اضافه كردن جرقه به متن
مرحله ۱
تصوير Fireworks0001_6 را در فتوشاپ بازكرده و آن را زير لايه Dark Spots بگذاريد. Blend Mode لايه را به Linear Dodge تغيير داده و در صورت نياز آن را با استفاده از كليد هاي ميانبر Ctrl+T تغيير اندازه دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
در پنجره لايه ها روي تصوير كوچك لايه متن كليك كنيد تا كل متن انتخاب شود.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
روي آيكن Add layer mask كليك كنيد تا يك لايه ماسك به لايه متن اضافه شود. ميخواهيم تكسچر هاي اضافي كه از متن خارج شده اند را حذف كينم.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۴
يك براش نرم با رنگ مشكي انتخا كنيد و شروع به پاك كردن لبه هاي اضافي متن كنيد. سعي كنيد كه فقط قسمت هاي اضافي كه روي زيبا سازي متن تاثير دارند پاك كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۷. اضافه كردن دود به پس زمينه
مرحله۱
تصوير Smoke0392 را در فتوشاپ باز كرده و آن را بالاي لايه Background قرار دهيد. Blend Mode لايه را به Color Dodge تغيير داده و به منوي Go to Edit > Transform > Rotate 90° Clockwise برويد. سپس تكسپر را در صورت نياز تغيير اندازه داده و در جاي مناسب قرار دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
به منوي Image > Adjustments > Hue/Saturation برويد در پنجره باز شده مقدار Hue به ۱۶۲ و مقدار Saturation را به ۳۵ تغيير دهيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

۸.اعمال كردن فيلتر به تصوير اصلي
مرحله۱
تمامي لايه هاي خود را انتخاب كرده روي آن ها كليك راست كنيد و گزينه duplicate را بزنيد و به منوي Layer > Merge Layers برويد تا تمامي آن ها باهم دغام شوند. نام لايه را به Final تغيير دهيد و به منوي Filter > Convert for Smart Filters برويد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۲
اكنون به منوي Filter > Blur Gallery > Iris Blur برويد و مقدار Focus را به ۹۵% كاهش دهيد و مقدار Blur را در ابزار Blur به ۱۰pt تغيير دهيد. حالت شكل را به بيضي تغيير داده و آن را نيز اعمال كنيد.

 

 ترفندهاي فتوشاپ, ايجاد متن آتشين

 

مرحله ۳
اكنون blur ها به تصوير اصلي ما اضافه شده است و تاري هاي زيبايي را ايجاد كرده اند. اگر مراحل را به درستي انجام داده باشيد تصوير نهايي شما به شكل زير خواهد بود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/flaming-effect1-photoshopcc.html

راز‌ عكس حـرفـه‌اي‌ها

۹۹ بازديد

اگر با دوربين‌هاي ديجيتال حرفه‌اي و نيمه‌حرفه‌اي كار كرده باشيد، حتما خواسته يا ناخواسته با عكس‌هايي با فرمت raw در كارت حافظه دوربينتان برخورد كرده‌ايد. شما مي‌توانيد عكس‌هاي خود را در سه فرمت raw، jpeg و tiff ذخيره كنيد.

 

فرمت raw كه از درون تنظيمات دوربين شما فعال مي‌شود، حالت خام عكس است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا تمام اطلاعاتي را كه با حسگر دوربين ثبت مي‌شود، ذخيره كنيد. اين موضوع باعث مي‌شود هيچ فشرده‌سازي يا ويرايشي روي عكس شما انجام نشود و عكس‌هاي شما با بالاترين كيفيت ذخيره شود.

 

مي‌توان گفت تمام دوربين‌هاي ديجيتال با استفاده از فرمت raw عكاسي مي‌كنند، اما براي راحتي كاربران آن را در يك پردازش به فرمت jpeg تغيير مي‌دهند. تا اينجاي كار همه چيز خوب به نظر مي‌آيد، اما نكته اينجاست كه شما هوش بيشتري نسبت به دوربينتان براي ويرايش عكس داريد، بعلاوه رايانه شما نيز توانايي بالاتري نسبت به دوربين براي پردازش تصاوير دارد. در نتيجه بايد گفت با اين‌كه معمولا عكس‌هاي jpeg به آن چيزي كه انتظارش را داريد نزديك است و نتيجه قابل قبولي را در اختيارتان قرار مي‌دهد، اما فرمت raw اين امكان را به شما مي‌دهد تا عكس‌هايي با كيفيتي فراتر از چيزي كه تا به حال تجربه كرده‌ايد، در اختيار داشته باشيد.

 

علاوه بر اين ويژگي‌ها بايد به اين نكته هم توجه كرد كه كار كردن با فرمت raw چندان بدون دردسر نيست و براي دست پيدا كردن به عكس مورد نظرتان، بايد دست به دامن فتوشاپ شويد. همچنين اگر از دوربين‌هاي نيكون استفاده مي‌كنيد، عكس‌هاي raw در اين دوربين با پسوند NEF ذخيره مي‌شود.

 

باب دل به‌روزها
در گام اول و قبل از هر چيز بايد بدانيد اگر از نسخه‌هاي قديمي‌تر از cs5 فتوشاپ استفاده مي‌كنيد، براي بازكردن فرمت raw بايد از يك پلاگين استفاده كنيد تا نرم‌افزار شما قابليت باز كردن اين عكس‌ها را داشته باشد. عبارت photoshop plugin raw را در گوگل باتوجه به نسخه فتوشاپ خود جستجو كنيد، سپس فايل مورد نظر را دانلود كنيد و به نشاني نصب نرم‌افزار برويد و در فولدر plug-ins آن را كپي كنيد. به طور مثال آدرس روبه‌رو C:|program files‌‌|adobe|photoshop Cs4|plug-ins‌‌ در بيشتر دستگاه‌ها مقصد اصلي براي انتقال فايل پلاگين شماست.

 

آموزش فتوشاپ, ويرايش عكس در فتوشاپ

 

بعد از اين كار نرم‌افزار را يك بار ديگر باز كرده و عكس با فرمت raw را در فتوشاپ فراخواني كنيد. البته اين مشكل از نسخه‌هاي cs5 به بعد به طور كلي حل شده و اگر به روز باشيد و از نسخه‌هاي نهايي استفاده كنيد، پلاگين raw به طور پيش‌فرض به اين نرم‌افزار اضافه شده است. پس از اين‌كه عكس مورد نظر خود را از مسير منوي files و انتخاب گزينه open در فتوشاپ باز كرديد، عكس شما در پنجره camera raw باز مي‌شود. اگر دقت كنيد مدل دوربين شما نيز در نوار بالاي منو به نمايش گذاشته مي‌شود.

 

همه چيز در دسترس است
همان‌طور كه مي‌بينيد عكس شما در پنجره camera raw باز شده و مي‌توانيد با انتخاب دكمه open image در گوشه راست پايين صفحه، عكس مورد نظرتان را در فتوشاپ باز كنيد يا با انتخاب دكمه save image در گوشه چپ پايين صفحه، عكس را به هر فرمتي كه مي‌خواهيد تغيير دهيد و ذخيره كنيد. از اين پنجره براحتي نگذريد، زيرا امكاناتي در اختيارتان قرار مي‌دهد كه مي‌توانيد كارهاي متفاوتي انجام دهيد.

 

آموزش فتوشاپ, ويرايش عكس در فتوشاپ

 

در بالاي كادر عكس، نواري از ابزارهاي مختلف وجود دارد. دو ابزار اول كه با شكل ذره‌بين و دست نشان داده شده است، به شما امكان بزرگنمايي و جابه‌جايي عكس را مي‌دهد. ابزار سوم كه به شكل قطره‌چكان است و white blance نام دارد به شما كمك مي‌كند اجسام درون عكس را به رنگ‌هاي طبيعي‌شان تبديل كنيد. براي اين كار اول روي آيكون white blance كليك كنيد، حال ابزار براي شما فعال شده است.

 

يكي از اجسامي را كه دقيقا به رنگ واقعيش ثبت شده، انتخاب كنيد. همان طور كه مي‌بينيد رنگ‌هاي اجزاي ديگر نيز به صورت خودكار به رنگ طبيعي‌شان در‌مي‌آيند. ابزار بعدي targeted adjustment tool نام دارد. اين ابزار مركز نور را به تصوير تابيده شده معين مي‌كند. قسمتي از عكس را كه قرار است مركز نور باشد انتخاب كنيد، سپس ماوس را به سمتي كه مي‌خواهيد حركت دهيد تا تغييرات اعمال شود. ابزارهاي بعدي مانند crup، red eyes و spot كاربردي مانند فتوشاپ دارند و مي‌توانيد در ويرايش عكستان از آنها بهره‌مند شويد.

 

بي‌نياز به كليدهاي ميانبر

 

آموزش فتوشاپ, ويرايش عكس در فتوشاپ

 

از نوار بالا كه بگذريم به ستون سمت راست مي‌رسيم كه ابزارهاي ريز و درشتي دارد كه هر كدام وظيفه خاصي در ويرايش تصوير انجام مي‌دهند. در بالاي اين ستون نحوه تقسيم رنگ عكستان به وسيله نمودار نمايش داده مي‌شود. زير آن سه عدد با نشانه‌هاي R، G، B به ترتيب ميزان رنگ‌هاي قرمز، سبز و آبي را در عكس شما به نمايش مي‌گذارد. همچنين تنظيمات دوربين شما هنگام عكاسي نيز نمايش داده شده است.

 

اولين منو basic نام دارد و تنظيمات ابتدايي رنگ‌هاي عكس را براي شما امكان‌پذير مي‌كند. لغزنده‌هاي مختلف مانند temperature و tint تنظيمات white blance را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه مي‌توانيد به انتخاب خودتان آن را تغيير دهيد. زير اين منو، لغزنده‌هاي ديگري مانند Exposure، Contranst، Highlights، shadows و... وجود دارد كه هركدام روي يكي از خصوصيات عكس شما تاثير مي‌گذارد و مي‌توانيد روشنايي، شفافيت، سايه‌روشن‌ها و نقاط تاريك عكس‌ را ويرايش كنيد.

 

آموزش فتوشاپ, ويرايش عكس در فتوشاپ

 

پول براي لنز و دوربين ندهيد
ابزار tone Curve به شما كمك مي‌كند مانند Curve فتوشاپ كه با كليد ميانبر Ctrl+M فعال مي‌شود، نور عكس را تنظيم كنيد. همان‌طور كه مي‌بينيد در مركز اين منو يك فرم پاراماتيك وجود دارد كه با تغيير حالت لغزنده‌هاي زير آن مي‌توانيد نقاط كم‌نور و پرنور تصوير را ويرايش كنيد.

 

منوي HLS نيز رنگ‌هاي تصوير شما را مديريت مي‌كند. همان‌طور كه مي‌بينيد شما مي‌توانيد هر يك از رنگ‌ها را به‌صورت اختصاصي تنظيم كنيد و با انتخاب هر يك از لغزنده‌ها شدت آن رنگ را به دلخواه خود تغيير دهيد. همچنين با انتخاب گزينه grayscale عكس خود را به حالت سياه و سفيد تبديل كنيد. منوي بعدي با نام Hue، كاربردي مشابه منوي HLS دارد، با اين تفاوت كه هر كدام از لغزنده‌هاي آن روي تمام رنگ‌ها به طور همزمان تاثير مي‌گذارد.

 

lens Corrections يكي ديگر از ابزارهاست كه تجربه جالبي را براي شما به نمايش مي‌گذارد، با استفاده از اين منو مي‌توانيد ببينيد اگر به‌جاي لنز فعلي خود از لنزهاي ديگر استفاده مي‌كرديد، ابعاد و اجسام در تصوير شما به چه شكل نمايش داده مي‌شد. كافي است در قسمت profile مدل دوربين و لنز دلخواهتان را انتخاب كنيد. اين روش بسيار كارآمد است و خلأ نداشتن لنزهاي مختلف را تا حدودي پوشش مي‌دهد.

 

همچنين از قسمت manual مي‌توانيد اين تغيير ابعاد را به‌صورت دستي انجام دهيد. منوي بعدي نيز مربوط به دوربين مي‌شود. camera calibration به شما اين امكان را مي‌دهد كه دوربين‌هاي مختلف را انتخاب كنيد تا ببينيد دوربين‌هاي ديگر در شرايطي مشابه تصوير را به چه شكل ثبت مي‌كنند. بعد از اين كه كارتان با منوهاي مختلف تمام شد مي‌توانيد با انتخاب دو گزينه‌‌اي كه ابتدا به آن اشاره كرديم يعني save image و open image عكس خود را ثبت كنيد.

 

رهايي از فتوشاپ
اگر امكان دسترسي به نرم‌افزار فتوشاپ را نداريد يا به هر دليلي ترجيح مي‌دهيد با اين نرم‌افزار نسبتا سنگين دست به گريبان نشويد، مي‌توانيد از نرم‌افزار جانبي شركت ادوب براي همين كار با نام Adobe Camera Raw استفاده كنيد. اين نرم‌افزار ۱۸۰ مگابايتي كه براي هر دو سيستم‌عامل پركاربرد مك و ويندوز طراحي شده است، به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا بدون نياز به فتوشاپ از تمام ويژگي‌هاي فرمت raw استفاده كرده و عكس‌هاي خود را با اين فرمت ويرايش كنند. شما مي‌توانيد با جستجوي كوتاه در گوگل، آخرين نسخه اين نرم‌افزار يعني 8.6 را دانلود كنيد. البته اين نكته را فراموش نكنيد كه كار كردن با فتوشاپ امكاناتي را به شما مي‌دهد كه در اين نرم‌افزار در دسترس نيست.
منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/mystery-photo2-geeks.html

طراحي وب سايت اختصاصي

۷۲ بازديد

در اين مطلب مي خواهيم ذكر نماييم چنانچه منظور طراحي سايت داريد بايد چه مراحلي و چه قبل دربايستن هاي را ياد بگيريد ، دقت كنيد هر چه سايتي كه مد نظر داريد پيچيده تر باشد شما هم احتياج به يادگيري موارد اغلب و وانگهي كسب تجربه هاي بيشتري داريد به طور مثال طراحي سايت فروشگاهي با طراحي سايت شركتي متفاوت است و طبيعتا ساخت يك فروشگاه اينترنتي پيچيدگي هاي خويش را دارد ، بعد براي فهميدن موارد موردنياز اين مقوله با ما همراه باشيد.

طراحي سايت شركتي با زبان ها برنامه نويسي و اختصاصي


راه خويش را مشخص كنيدقبل از شروع بايد مسير خودتان را مشخص كنيد كه مي خواهيد يك كارآزموده در گويه طراحي سايت وردپرس باشد و يا يك متخصص در گويه طراحي سايت اختصاصي ( با زبان هاي برنامه نويسي ) زيرا دنياي وردپرس و طراحي سايت به وسيله آن با دنياي طراحي سايت هاي اختصاصي بسيار متفاوت است طراحي سايت با وردپرس مي تواند به دو روش : طراحي با قالب هاي آماده ( بدون كد نويسي ) و طراحي و كد نويسي به وسيله خاصيت هاي هسته وردپرس اتمام مي شود و در طراحي سايت اختصاصي نيز شما بايد به كمك زبان هاي مختلف خودتان يك سايت را ايجاد كنيد .
مطلب پيشنهادي : وردپرس چيست ؟
در اين مطلب ما مي خواهيم در مورد طراحي اختصاصي ( استفاده از زبان ها كد نويسي به چهره جداگانه ) گفتگو كنيم كه براي طراحي اختصاصي بايد از چه مرحله اي آغاز كنيد :
قدم اول طراحي نما سايت :طراحي نما سايتدر طراحي يك سايت با زبان هاي برنامه نويسي معمولا به اين صورت است كه آغاز ظاهر سايت به چهره كامل طراحي مي شود و سپس بعد از اين مرحله بايد قالب طراحي شده را به وسيله ساير زبان هاي كد نويسي دايناميك كنيد.
۱- Html و cssدر مرحله نخست براي طراحي قالب سايتتان بايد پيش درآمد زبان طراحي html را فرا بگيريد الي بتوانيد ساختار سايتتان را طراحي كنيد دقت كنيد به وسيله اين زبان تنها ساختار سايت را طراحي مي كنيد مشابه : منو ها ، باكس هاي محتوا ، استايل كلي شكل صفحه و…. سپس مي توانيد به وسيله css آن را قشنگ كنيد به طور مثال شما با html يك منو طراحي مي كنيد و سپس براي رنگ دادن ، سايه دادن و ….. بايد از css كاربرد كنيد لغايت آن را قشنگ كنيد.
۲- java script و jqueryدر مرحله پس براي طراحي برخي از سرنوشت هاي سايتتان بيچارگي داريد كه كار با اين زبان ها را بلد باشيد و بتوانيد از آن ها در پياده سازي قسمت هاي از سايتتان كاربرد كنيد به طور مثال براي طراحي اسلايدر محصولات و يا طراحي منو هاي پيشرفته حتما بايد اين دو زبان را بلد باشيد البته حتي اگر بخواهيد از پلاگين هاي آماده كد نويسي هم استفاده كنيد بايد حتما اين دو زبان را بلد باشيد تا بتوانيد از كد هاي آن سر دربياريد.
۳- Bootstrap خيلي مهم استمي توانيم بگوييم احد از مهم ترين تقدير هاي طراحي قالب همين قسمت است شما به وسيله bootstrap مي توانيد سايت خويش را ريسپانسيو و بهينه كنيد لغايت سايتتان در همگي رزوليشن ها به نكويي نمايش ديتا شود همان طور كه مي دانيد هر چقدر هم كه سايتتان خوب طراحي شود بايد اين نكته را جدي بگيريد : اگر سايتتان بهينه نباشد و يا اگر در بهينه بودن مشكلي داشته باشد اين براي seo سايت شما يك امتياز منفي است و همين نكته باعث عدم رتبه دريافت سايت شما در نتايج جستجو مي شود.به همين خاطر است كه در خدمات طراحي سايت وب ترا بهينه بودن سايت براي تمامي رزوليشن ها زياد مهم است ، چون كه مي دانيم گرد ازفاكور هاي بسيار مهم در رتبه دريافت سايت در نتايج جستجو اين است كه سايت به چهره ۱۰۰ درصد ريسپانسيو باشد.
حالا وقت دايناميك كردن سايت است :پس از طراحي قالب سايت بايد به سراغ دايناميك كردن آن رفت ، شما با زبان هاي گوناگون مي توانيد سايتتان را دايناميك كنيد حال به روشنگري يگانه از بهترين زبان ها يعني php مي پردازيم و در واپسين،انجام نيز بيان مي نماييم كه اين زبان چه مزايا و معايبي دارد؟
زبان كدنويسي phpزبان كدنويسي phpPhp يك زبان كد نويسي تحت وب است كه شما با اين زبان مي توانيد گونه ها مختلفي از سايت ها و وب اپليكيشن هارا طراحي كنيد اين زبان گرد از نيرومند ترين زبان ها براي طراحي سايت مي باشد وانگهي اگر اين زبان را ياد بگيريد خيلي راحت تر مي توانيد با وردپرس بستگي استوار كنيد زيرا وردپرس با php ساخته شده و چنانچه با اين زبان (php) آشنا باشيد مي توانيد حتي در كدنويسي قالبتان و يا افزونه هاي آن نيز لغايت نزديك زيادي سر دربياريد ( كه رهنمود مي نماييم به هيچ وجه آن هارا تغيير ندهيد!!)
php مزاياي زيادي دارد اما در همان سان عاري از عيب نيست :مزاياي php :
شما مي توانيد اين زبان را در پلتفرم هاي مختلف مثل : ويندوز ، مكينتاش ، لينوكس و …. اجرا كنيد.اين زبان مجاني است و براي همين شما به راحتي مي توانيد حتي براي پروژه هاي بين المللي نيز متعلق به كاربرد كنيد ( بدون حق كپي رايت ).كار با اين زبان ساده است و براي آن تنها لازم است يك سرور شبيه ساز داشته باشد لغايت بتوانيد نتايج برنامه نويسي خودتان را در آن نگريستن كنيد.

اطلاعات تازه در مورد گوشي وان پلاس ۷ تي

۹۷ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي وان
در هفته هاي اخير اطلاعات مختلفي در مورد گوشي جديد وان پلاس موسوم به ۷ تي منتشر شده كه تازه ترين آنها از افزوده شدن يك دوربين دايره اي شكل سه تايي به گوشي مذكور خبر مي دهد. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، اگر چه اين گوشي از نظر ظاهري تقاوت چنداني با توليدات اخير شركت وان پلاس ندارد. اما افزوده شدن سه دوربين به صورت افقي به مركز اين گوشي در قالب يك قاب دايره اي شكل تفاوت عمده آن محسوب مي شود.

 

گفته مي شود دقت دوربين اصلي اين گوشي به ۴۸ مگاپيكسل و دقت لنز دوربين دوم اين گوشي براي تصويربرداري هاي عمقي به ۵ مگاپيكسل مي رسد. با توجه به سابقه توليد گوشي توسط وان پلاس، دوربين سوم داراي لنز تله فوتو يا لنز داراي زاويه ديد عريض خواهد بود.

 

گوشي ۷ تي همچنين داراي نمايشگري ۶.۵ اينچي بوده و يك دوربين سلفي نيز براي آن در نظر گرفته شده كه البته دقت آن فعلا مشخص نيست. مراسم رونمايي رسمي از اين گوشي در تاريخ ۲۶ سپتامبر انجام مي شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035073.html

ساعت جديد اپل بدون هيچ قابليت جديدي عرضه مي شود

۱۰۲ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ساعت جديد اپل
اپل قصد دارد طي هفته هاي آينده چند مدل جديد از ساعت هاي هوشمند خود را روانه بازار كند، اما منابع مطلع مي گويند اين ساعت ها ويژگي هاي تازه خاصي ندارند.

 به گزارش مهر به نقل از آسين ايج، اپل هر شهريور ماه از محصولات تازه خود رونمايي مي كند و طي مراسمي گوشي هاي هوشمند، ساعت هاي جديد و برخي خدمات نرم افزاري و سخت افزاري تازه اش را عرضه مي كند.

 

در حالي كه همه منتظر هستند ساعت هاي جديد اپل از ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردار باشند، اما به جز افزوده شدن يك مدل تازه با پوشش تيتانيوم تغيير نرم افزاري و سخت افزاري جديدي در ساعت هاي مذكور به وجود نيامده است.

 

يك منبع نزديك به شركتي ژاپني Japan Displays كه نمايشگرهاي OLED ساعت هاي جديد اپل را توليد خواهد كرد، نيز مي گويد اين شركت امسال هم نمايشگرهاي مورد استفاده در اين ساعت را توليد مي كند، ولي تغييري در اين نمايشگرها ايجاد نشده است.

 

انتظار مي رود ساعت هاي جديد اپل براي اندازه گيري فشار خون، قند خون و ردگيري وضعيت خواب هم قابل استفاده باشند، اما اين ويژگي ها نيز جديد نيستند و بسياري از شركت هاي رقيب اپل آنها را ارائه كرده اند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035091.html