۱۰ ترفند كليدي سئو كه حتماً بايد بدانيد!

۸۷ بازديد

در چند سال گذشته دگرگوني ها زيادي در دنياي سئو رخ داده است. با اينحال هنوز هم بعضي از اصول بنيادين ويژه آن بدون تغيير باقي مانده است. به عنوان نمونه قصد پيمان دادنِ كلمات كليدي، به قصد بهبود رتبه بندي طبيعي، كارايي خود را از دست ديتا است اما به كارگيري واژه ها كليدي هنوز هم امري زياد ضروري است.
وقتي لغايت اينجا آمده‌ايد يعني با اصول و مباني سئو آشنا هستيد و به دنبال تكنيك‌هاي سئو هستيد. نكاتي كه بايد در مورد ابزار و افزونه هاي سئو بدانيد با هستي تكنيك‌هاي متنوع سئو، تشخيص اينكه به چه نوع تكنيكي بايد متعهد بود و از چه روشي مي توان چشم پوشي كرد  نزديك  غير شدني است. در اين مقاله قصد داريم 10 باره از مهم ترين نكات و ترفندهاي سئو را بيان كنيم.
بازاريابان B2B و B2C، به دنبال گرفتن شدامد از راه نتايج برآمده از موتورهاي جستجوگر هستند زيرا اين نوع ترافيك 8.5 برابر بخت اكثريت نسبت به لينك‌هاي خارجي براي تبديل شدن به مشتري دارند. اگر تنها بر روي اين تكنيك‌ها تمركز داشته باشيد، مي توانيد ترافيك طبيعي بسياري به سمت سايت خويش جذب كنيد و رتبه‌بندي سايت را بدون جريمه شدن، بهبود ببخشيد.
افزايش ترافيك طبيعي سايت
ما در هفته گذشته مقاله اي با عنوان 200 فاكتور مهم سئو در رتبه بندي گوگل منتشر كرديم كه مي‌توان گفت كامل ترين منبع شدني در اينترنت به شمار مي‌آيد. در آن مقاله كوشش كرديم الي تمام عوامل مهم و تاثيرگذار در سئو را براي شما نام ببريم.
شايد پُست فعلي به نكوداشتن و كمال آن نوشتار نباشد، اما در عوض در اين مقاله 10 مورد از مهم ترين نكاتي كه براي سئو لازم است بدانيد را برايتان اسم مي بريم. اگر بتوانيد بر روي همين موارد تمركز كنيد و آنها را بر روي وب سايت خويش اعمال كنيد، مطمئن باشيد طي چند ماه نتايج برآمده از آن را به نكوداشتن مشاهده خواهيد كرد.
هر چيزي كه باعث كند شدن سايت مي شود را حذف كنيدهمانطور كه مي دانيد، سرعت بارگذاري صفحه يكتا از فاكتورهاي بايسته در سئو است.
در گذشته بيشتر افراد ناچار بودند با سايت‌هايي كه بارگذاري زياد آهسته‌اي داشتند ساحل بيايند. در آن ايام 5 دقيقه انتظار براي بارگذاري يك سايت خبري، چيز عجيبي نبود. اين سوژه به هيچ عنوان تجربه نكوداشتن نيست ولي هنوز هم در اغلب سايت‌ها به چشم مي‌خورد.
صفحه‌اي كه بارگذاري كندي دارد مي تواند مانع از خريد محصولات توسط مشتريان شود. پژوهش ها و تحقيقات سپريدن شده نشانه مي‌دهد كه يك ثانيه تاخير در سررسيد بارگذاري صفحه، مي‌تواند به 7 درصد تفريق در نرخ تبديل منجر شود.
اهميت سرعت لود سايت در 
بگذاريد بگوئيم در ذهن خريداران احتمالي، يك سايت كند برابر است با يك سايت غير قابل اعتماد. تمام.
سرعت سايت براي كاربران و گوگل زياد مهم است. بر اساس يافته‌هاي سايت eConsultancy اگر مدت سررسيد بارگذاري سايت اغلب از 3 ثانيه باشد، تقريباً 40% افراد آن را ترك مي‌كنند. 
ريزش بازديد كننگان به انگيزه كندي سايت
از زماني كه كسب وكارها در مورد فرصت هاي موجود در افزايش ترافيك طبيعي و در آمد حاصل از بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر آگاه شدند، درخواست براي بالا بردن سايت افزايش يافت. در 9 آوريل سال 2010، گوگل سرعت سايت را به عنوان يكتا از فاكتورهاي مهم در رتبه بندي در نظر گرفت.
اين جستار بدين معني است كه اگر سرعت بارگذاري سايت شما ذيل است، براي به دست آوردن رتبه هاي بالاتر در موتورهاي جستجوگر پيشه سخت و كاستي در قبل داريد حتي اگر محتواي شما با كيفيت باشد و طراحي سايت چيره دست داشته باشيد.
بر پاي بست، پژوهش ها دروني گوگل، زماني كه صفحه اي به كندي بارگذاري مي شود، بازديد كنندگان زمان زياد كمي را در آن سايت سپري مي كنند و كوشش مي كنند خيلي زود سايت را ترك كنند. از جانب ديگر، صفحاتي كه سرعت بارگذاري فوقاني دارند، هزينه هاي عملياتي را كاهش مي دهند و مي توانند تجربۀ كاربران را شفا بخشند در حاليكه مزاياي ديگري نيز به به اتفاق خواهد داشت.
اهميت سرعت بارگذاري وب سايت
از شر همگي عناصر غير ضروري كه باعث كند شدن سايت شما شده است، رها شويد. اگر از كاربران وردپرس هستيد، كوشش كنيد برخي از افزونه هاي غير بايسته كه استفاده نمي كنيد را غير فعال سازيد. در ضمن سايدبار خويش را مرتب كنيد و فقط ابزارك هاي باره احتياج و بايسته را در آن بگنجانيد.
اگر همنشين داشتيد، در مقاله‌اي با نام «راهنماي كامل سرعت سايت» در وبلاگ امروزين مي‌توانيد به طور كامل در ارتباط با سرعت سايت بخوانيد و با 8 شيوه افزايش سرعت سايت آشنا شويد.
به ديگر سايت هايي كه محتواي مرتبط دارند لينك دهيدلينك دادن به ديگر سايت ها براي رشد سايت زياد ضروري است.
- برايان كلارك، مدير Copyblogger Media
بيشتر كسان فكر مي كنند كه لينك دادن به محتواي معتبر و پيوسته مي تواند بد باشد زيرا باعث مي شود كسان از تارنما بيرون شوند. ولي در حقيقت اين طور نيست. "رَند فيشكين" بنيادگذار سايت Moz معتقد است:
لينك دادن به سايت هاي معتبر مي تواند شدامد قابل پيگيري زيادي وارد آن سايت ها كُند و همين فرمايش موجب مي شود سايت شما با ارزش تر و قابل مقياس تر شود.
به وب سايت هاي معتبر لينك دهيد
نمي توانيد از ديگران انتظار داشته باشيد به سايت شما لينك دهند در حاليكه خودتان از اتمام اينكار پرهيز مي كنيد. به عنوان نمونه اگر به تعقيب به دست آوردن لينك هاي داخلي از سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد،  يكتا از آسانترين روش ها براي اتمام اينكار اين است كه گرايش خويش براي لينك دادن به چنين سايت هايي را نشان دهيد.
البته بايد به خاطر داشته باشيد كه فقط به محتوايي لينك دهيد كه معتبر و ارزشمند است. در اين چهره مي توانيد از مزاياي اين لينك ها براي سئو سايت خويش مستفيض شويد. مهم تر از همه اين است كه به كسان مختلف اطلاع دهيد كه به وب سايت شان لينك كرده ايد، به اين ترتيب بردباري اينكه اين كسان در به اشتراك گذاري درونمايه به شما كمك كنند بالا مي رود.
براي انسان‌ها محتوا توليد كنيد، نه موتورهاي جستجوگراخيراً متوجه شده ام كه بيشتر وبلاگ نويسان و فرآوري كنندگان محتوا فقط از شيوه هاي قديمي سئو بهره‌گيري مي كنند. اگر شما نيز جزو اين بخش از افراد هستيد، زمان آن واصله است كه استراتژي خويش را تغيير دهيد.
تفاوت سئو قديم و سئوي جديد
بسياري از كسان هنوز هم بر روي كلمات كليدي طولاني (Long Tail) سرمايه گذاري نمي كنند و ترجيح مي دهند به دستكاري موتورهاي جستجوگر بپردازند. اين رويكرد كاملاً اشتباه است. به جاي اينكه تمركز خود را بر روي موتورهاي جستجو پيمان دهيد، براي كاربران و افرادي درونمايه توليد كنيد كه مطالب شما را با دقت مي خوانند و مي توانند از محصولات شما بهره‌گيري كنند. به ياد داشته باشيد كه عنكبوت هاي موتورهاي جستجوگر تنها يك اسكريپت هستند و نمي توانند محصولات شما را بخرند.
مثلا سايت Copyblogger را در نظر بگيريد. اين سايت تمامي تلاش خود را براي خوشنود نگه داشتن مشتريان و خوانندگان خويش اتمام ديتا است. جاي شگفتي نيست كه برايان كلارك گرد از موفق ترين افراد در بازاريابي  درونمايه است. او با كوشش هاي خود توانسته است اين سايت را به يك شركت بازاريابي ديجيتال چند ميليون دلاري تبديل كند.
براي انسان ها درونمايه توليد كنيد نه گوگل
اين موضوع زماني رخ مي دهد كه بازاريابان به مشتريان شوق و شوق داشته باشند. خب اكنون سوال اينجاست كه نوشتن براي كاربران به چه معناست؟ پذيرش اين سوال بسيار ساده است. زماني كه در حال نوشتن درونمايه هستيد، فراموش كنيد كه گوگل هستي دارد. در برابر محتوايي ايجاد كنيد كه به مشتريان كمك مي كند. اين گزينه به عنوان درونمايه سازي (SEO Copywriting) شناخته شده است. زماني كه تمركز اصلي خود را بر روي كاربران پيمان مي دهيد، توانا خواهيد بود محتواي مفيد و ارزشمندي بنويسيد كه براي موتورهاي جستجو نيز بسيار با ارزش است.
سايت هاي معتبر را دلگرمي كنيد به شما لينك دهندلينك هاي داخلي هنوز هم براي رتبه بندي در مورتورهاي جستجو بسيار مهم است.
عوامل مهم در رتبه بندي سايت در گوگل
زماني كه لينك هاي dofollow و nofollow را با هم تركيب مي كنيد، پروفايلي از لينك هاي طبيعي خواهيد داشت كه مايه رضايت گوگل مي شود. در اين شرايط گوگل به شما اجرت خواهد داد. بازاريابي محتوا به معناي ايجاد يك محتواي با كيفيت است كه كسان را ناچار مي كند به شما لينك دهند. اغلب افرادي كه در اين زمينه كامياب بوده اند بر روي منابعي متمركزند كه در فرآوري محتواي خوب و با كيفيت به آنها كمك مي كند.
براي توليد محتواي با كيفيت احتياج به سعي هاي بسياري است. زماني كه در حال ايجاد محتواي مفيد و لينك دادن به سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد، متوجه خواهيد شد كه بيشتر افراد نيز به چهره طبيعي به شما لينك ديتا اند.
در ابتدا كار، تجزيه و تحليلي از وب داشته باشيدبعد از اينكه اهداف سئوي خود را به طور واضح تعريف كرديد، به نرم افزاري نياز داريد كه بتواند موارد مهم را دنبال كند.
استفاده از ابزارهاي تحليل وب
ابزارهايي همچون گوگل آناليتيكس، كنسول جستجوي گوگل (Google Search Console) و نرم افزارهاي تجزيه و تحليل خصوصي مي تواند در دنبال اين موارد به شما كمك كند. ابزارهايي همچون CrazyEgg به شما  پرتو مي دهد بازديد كنندگان سايتتان بر روي چه مواردي كليك مي كنند و در چه شرايطي سايت شما را بدون بازديد رها كرده اند.
استفاده از آلت آناليتيكس
قبل از اينكه بخواهيد اولين بازديد كنندگان را به سايت خويش جذب كنيد بايد از اين ابزارهاي تحليلي به نفع خود كاربرد نماييد.
براي هر صفحه اي توضيحات متاي بي همتا و پيوسته بنويسيديكي ساير از نكات مهم در حوزه سئو كه اغلب كسان آن را ناديده مي گيرند، برپايي توضيحات متاي خوب است. زماني كه موتور جستجويي همچون گوگل، سايت شما را در صفحه نتايج به كاربر پرتو ميدهد،متا دسكريپشن يا همان توضيحات متا نخستين بخشي است كه افراد آن را نگريستن مي كنند.
تاثير توضيحات متا بر سئو
به طور كلي بايد در نظر داشته باشيد كه گوگل محتواي تكراري را همنشين ندارد. البته ممكن است برخي از اوقات بخواهيد قسمتي از دسته يا پاراگراف ساير سايت ها را كپي كنيد ولي منتشر كردن محتواي تكراري مي تواند جريمه گوگل را به همراه داشته باشد.
در همين راستا، توضيحات متاي تكراري مي تواند شما را به زحمت بيندازد. اگر بتوانيد از اين باره پرهيز كنيد، قادر خواهيد بود تجربه كاربري مفيدي فراهم كنيد. شما نمي توانيد توضيحات متاي يكسان براي تمامي صفحات خويش بنويسيد. موضوعاتي كه در سايت شما وجود دارد ممكن است كاملا با هم متفاوت باشند. اگر از كاربران وردپرس هستيد، مي توانيد دشوار توضيحات متاي تكراري را با نصب افزونه هايي همچون All-In-One-SEO Pack و Yoast حل كنيد. پس از نصب اين افزونه ها، آن را فعال كنيد. در ذيل صفحه، قسمت توضيحات متا و تگ عنوان را وارد نماييد.
نحوه نمايش توضيحات متاي سئو
تنها از آدرس هاي با معني و قابل احضار بهره‌گيري كنيداگر كاربران نتوانند آدرس سايت شما را بخوانند يا فهم كنند، موتورهاي جستجو نيز شدني است سردرگم شوند. در شكل ذيل روش نمايش آدرس سايت ما را تماشا مي كنيد:
آدرس url بهينه بسازيد
همانطور كه تماشا مي كنيد اين آدرس كمي طولاني است ولي فهم آن براي كاربر و موتورهاي جستجو بسيار آسان است. به جز واژه ها و خط تيره، چيز ديگري در آن هستي ندارد. از به كار بردن آدرس هايي همچون آدرس زير براي صفحات خويش اجتناب كنيد:
http://www.yoursite.com/12/1234
به خاطر داشته باشيد كه موتور جستجو پيرو كاربران است. برايان كلارك معتقد است ربات هاي گوگل همانند يك نوزاد هستند كه بايد به آن ها خوراك داده شود. حتي در اين عصر از فناوري نيز؛ عنكبوت هاي موتور جستجو تنها يك برنامه هستند و نمي توانند امثال يك انسان رفتار كنند. پس شما بايد آنها را به واقعيت راهنمايي كنيد.
بيشتر متخصصان معتقدند بهتر است فقط 2 الي 4 كلمه در هر آدرسي وجود داشته باشد. اينكار مايه مي شود آدرس صفحه يا سايت به راحتي در ذهن بماند و  تايپ آن در موتورهاي جستجو آسان تر باشد.
شما مي توانيد از اينفوگرافيك زير براي بهينه سازي صفحات خود كاربرد كنيد:
بهينه سازي آدرس سايت
با سيگنال هاي اجتماعي حركتي را ايجاد كنيدبله سيگنال هاي اجتماعي زياد مهم هستند و بايد بر روي آن تمركز داشته باشيد. اگرچه گوگل سيگنال هاي اجتماعي را به عنوان فاكتور رتبه بندي خود قرار نداده است اما اين جستار كارايي نكويي بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو دارد.
تاثير شبكه هاي اجتماعي بر سئو
مطالعات موردي زيادي كارايي اشتراك ها، لايك ها، توييت ها و پين هاي اجتماعي بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو را تاييد كرده اند. به عنوان نمونه سايت MOZ براي كلمه كليدي راهنماي سئو براي افراد مبتدي، بعد از آنكه مجله Smashing يگانه از مقالات آنها را توييت كرد، رتبۀ خوبي را در گوگل به دست آورد.
رابطه شبكه هاي اجتماعي بر سئو
اگر همنشين داريد سيگنال هاي اجتماعي بيشتري كسب كنيد، قوانين هنوز تغيير نكرده است. چكيده اي از نكات را در پيوستگي مشاهده مي كنيد:
محتواي مفيد و قابل اشتراك ايجاد كنيد.دكمه هاي اشتراك را به پست هاي خود اضافه كنيد و آن را در ديدن كاربران قرار دهيد.از افراد بخواهيد محتواي شما را به اشتراك بگذارند.براي به دست آوردن اشتراك گذاري هاي بيشتر، ميزبان يك مسابقه اجتماعي باشيد.در پُست هاي خويش به افراد تاثير گذار در رسانه هاي اجتماعي اشاره كرده و به ايشان لينك دهيد. سپس به آنها اطلاع دهيد كه اين كار را انجام داده ايد لغايت بتوانيد از طرف آنها لينكي گرفتن نماييد.از واژه ها كليدي درست در تصاوير خود بهره‌گيري كنيدتصاوير در بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند. گوگل بخشي را به طور كامل به نتايج تصاوير گزين كردن ديتا است. اين گزينه اثر دهنده اهميت عكس ها براي موتورهاي جستجويي همچون گوگل است.
استفاده از واژه ها كليدي ريزبين در تصاوير
زماني كه كاربران به پيگيري تصاوير خاصي مي گردند، با چه چيزي جستجو مي كنند؟ بله صحيح گمان زديد. كاربران با كلمات كليدي جستجوهاي خويش را اتمام مي دهند. به همين خاطر شما نيز بايد از واژه ها كليدي مناسب براي تصاوير خويش استفاده كنيد. البته اين موضوع به معني انباشته كردن كلمات كليدي (keyword stuffing) در يك تصوير نيست.
نقش كلمه كليدي عكس ها بر سئو
هميشه به خاطر داشته باشيد كه در سئو، پيوسته بودن بسيار مهم تر از خلاقيت يا هوش و ذكاوت است.
براي درمان رتبه بندي خود، به طور مداوم محتواي منحصر بفرد منتشر كنيدطبق مطالعات و تحقيقات سپريدن شده بدست موسسه بازاريابي محتوا، فرآوري محتواي منحصر به فرد و تعاملي چالشي براي اغلب بازاريابان است. اينكه شما بازارياب B2B يا B2C هيچ فرقي نمي كند، به اثناء فرآوري محتوا بايد منظم باشيد.
10 ترفند مهم سئو كه بايد بدانيد
اين سوژه مهم تر از آن است كه فكر مي كنيد. فاكتور تازگي  احد از عوامل مهم در رتبه بندي سايت است. محتواي منحصر به فرد يكي از فاكتورهايي است كه بر روي نمره پسين بودن محتوا تاثير مي گذارد. با فرآوري محتواي منحصر به فرد، منظم و مداوم توانا خواهيد نمره اخير بودن درونمايه را بهينه سازي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.