سئو گرد از زيرمجموعههاي ديجيتال ماركتينگ است كه اگر در فضاي آنلاين تكاپو داشته باشيد يا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشيد، ناگزير هستيد براي يادگيري آن وقت بگذاريد.
احتمالاً شما هم چنين جملاتي (يا مانند آنها) را بسيار شنيدهايد:
«شما بايد روي سئو سرمايه گذاري كنيد.»
«شما ديده نميشويد؛ اگر در صفحهي اول گوگل نباشيد اصلاً حضور شما در فضاي آنلاين بيهوده است.»
«چرا سئوكار نميآوريد الي مسئوليت بهينه سازي سئو سايت در شركت آوش تك شما براي موتورهاي جستجو را به عهده بگيرد؟»
«اگر سايت … اثناء جستجوي كلمه … در صفحهي اول گوگل ميآيد، به خاطر يك سري تكنيك است. اسم اين تكنيك ها سئو است.»
«الگوريتمها عوض شده. كافئين؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ كبوتر؟ سيستم ديپ مايند؟»
«ما ميتوانيم شما را به صفحهي نخست موتورهاي جستجو بياوريم. مطمئن باشيد اين منطقيترين سرمايه گذاري شماست.»
درسهاي مربوط به سئو در متمم با منظور پرورش كارآزموده سئو طراحي نشدهاند.
بلكه هدف اصلي ما، آشنايي دوستان متممي با كليات SEO و برخي از پايهايترين تكنيك هاي سئو است. تا هم بتوانند كارهاي ساده و اوليهي سئو براي سايت يا وبلاگ خود را مديريت كنند و هم در صورت علاقه، مسيري براي مطالعه و يادگيري بيشتر سئو قبل روي آنها ترسيم شود.
آنچه در پيوستگي ميخوانيد:
سئو مخفف چيست؟تعريف سئوموتورهاي جستجوي پراستفادهنقش سئو در كيفيت محتواچيزهايي كه با سئو سايت اشتباه گرفته ميشوندتكنيك هاي سئو كلاه سياه در مساوي كلاه سفيدهدف ما در درس تعليم سئوبرخي از مهمترين تكنيكهاي سئومنابع و مراجع ما در آموزش سئوسئو مخفف چيست؟كلمهي SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است كه ميتوان آن را به بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو برگردان كرد. البته خويش سئو هم در پارسي زياد رايج شده و حتي برخي مواقع تركيبهاي اضافي و توصيفي و عبارات كنوني (مانند درمان سئو، سئو كردن، سئو سازي) را نيز با آن ميسازند و بهكار ميبرند.
هدف طريق هاي سئو اين است كه هنگام جستجوي كاربران در گوگل و ديگر موتورهاي جستجو، اين موتورها رتبهي بهتري را به مقالهها و محتواي يك سايت برگزيدن دهند.
تعريف سئو و چند نكته درباره SEOاگر چه به نظر نميرسد تاكيد بر اهميت SEO چندان بايسته باشد، ولي بد نيست مروري به بعضي آمارهاي منتشر شده درباره موتورهاي جستجو داشته باشيم.
طبيعي است كه با توجه به روش اجراي تحقيق، شمردن و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، ميتوانند متفاوت باشند؛ فلذا چه بسا بهتر باشد به جاي تمركز بر مقدار دقيق اعداد، اغلب به پيمانه و اهميت نسبي آنها توجه كنيم:
ملت دانشمند روزانه بين ۶ تا ۷ ميليارد بار از موتورهاي جستجو استفاده ميكنند (منبع).
هفتاد لغايت هشتاد درصد جستجوگران، به لينكهايي كه به چهره تبليغ (با پرداخت پول) توسط موتورهاي جستجو از آنگونه گوگل، نمايش ديتا ميشوند، نگاه نميكنند.
كسي كه از راه كليك كردن روي لينك در موتور جستجو وارد فضاي آنلاين شما ميشود، در مقايسه با كسي كه شما براي بازاريابي به سراغ او رفتهايد، براي تبديل شدن به يك مشتري هزينهي اقليت خواهد داشت.
جستجو بر روي موبايل طي سالهاي بازپسين همواره روندي افزايشي داشته و از سنه ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبايل از سرچ دسكتاپ اغلب شده است. در ضمن در حال حاضر، سهم دسكتاپ در مياني ابزارهاي اتصال به اينترنت در سطح دانشمند كمتر از ۵۰ درصد است
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ | ۰۹:۴۹ ۷۵ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است