ا پژوهش و پژوهش بر روي تقاضاي بازار در مورد كلمات كليدي، نه فقط ميتوانيد بدانيد چه گونه واژه ها و عبارت هايي براي منظور قرار دادن در دامنه سئو پسنديده هستند، بلكه قادر خواهيد بود به طور كلي اطلاعات خوبي در باره مشتريانتان به دست آوريد.
استفاده از كلمات كليدي همش براي جذب بازديد كننده به سايت باره بهرهگيري قرار نميگيرد بلكه ميتواند بازديدكننده هاي مناسبي براي سايت به ارمغان بياورد. مفيد بودن چنين هوشي را نميتوان كتمان كرد. به كمك تحقيق واژه ها كليدي ميتوانيد تغيير در تقاضاها را پيشبيني كنيد و به شرايطِ در حالِ تغييرِ بازار پذيرش دهيد. در اين شرايط توانا خواهيد بود محصولات، خدمات و محتواي مناسبي براي جستجوكنندگان ايجاد نماييد. در تاريخ بازاريابي، هرگز چنين موانعي در ورود به فهم علت مشتريان در هر صنعتي وجود نداشته است.
چگونه ارزش كلمات كليدي را بسنجيم؟كلمات كليدي چقدر براي سايت شما مهم هستند؟ اگر فروشگاه آنلاين براي فروش كفش داريد ميتوانيد براي عبارتهايي همچون ‘پوتين سياه’ يا ‘كفش قهوهاي فروشي’ داشته باشيد؟ عبارت هايي كه در موتورهاي جستجو وارد ميشوند اغلب در اختيار وبمسترها قرار دارند و استفاده از ابزارهاي مرتبط با پژوهش كلمات كليدي به شما فرمان ميدهد چنين اطلاعاتي را به دست آوريد. با اينحال، چنين ابزارهايي نميتوانند به طور مستقيم ارزشمند بودن آنها براي جذب ترافيك را نشانه دهند. براي فهم ارزش كليدواژه ها بايد سايت خويش را بشناسيد، فرضيه سازي كنيد، تست كنيد و اينكار را تكرار نماييد. اين ساختاره اصلي بازاريابي در وب است.
پژوهش واژه ها كليديفرآيند اصلي براي ارزيابي ارزش كليدواژه هااز خودتان بپرسيد:آيا كلمات كليدي گزينش شده به محتواي سايت پيوسته است؟ آيا جستجوكنندگان مي توانند چيزي كه به دنبالش هستند را در سايتتان بيابند؟ آيا ميتوانند از چيزي
ارزيابي سختي كلمه كليدي |
كه در سايت پيدا كرده اند خوشنود و خشنود باشند؟ آيا شدامد برآمده از اين جستجو ميتواند سهم مالي داشته باشد يا ساير اهداف سازماني را برآورده كند؟ اگر پاسخ شما به همگي اين سوالات مثبت است ميتوانيد به گذرگاه خود پيوسته دهيد.
واژه و عبارت مدنظر خود را جستجو كنيد:اينكه بدانيد چه سايت هايي در حال آماده براي واژه ها كليدي مدنظرتان رتبه اي در موتورهاي جستجو دارند بصيرت عميقي در باره رقبا برپايي مي كند و مي تواند سختي يا سهولت به دست آوردن رتبه براي آن كلمه را مشخص نمايد.
آيا تبليغات براي واژه كليدي در بالا و ذيل نتايج طبيعي پرتو ديتا مي شود؟عموما اگر تبليغات زيادي را براي كليدواژه مدنظر در موتورهاي جستجو مشاهده كرديد بايد بدانيد كه آن كلمه ارزش فوقاني دارد. اگر مشاهده كرديد كه تبليغات متعددي بالاي تبليغات طبيعي نشانه ديتا شده است بايد بدانيد كه آن واژه زياد سودمند است و مي تواند نرخ تبديل احسان برايتان داشته باشد.
يك كمپين نمونه براي كليدواژه هاي خود در گوگل ادوردز و ادسنتر بينگ خريداري كنيد:اگر سايت شما رتبه اي براي كلمه كليدي مدنظر ندارد مي توانيد يك ترافيك نمونه براي آن خريداري كنيد و ببينيد اين شدامد به مشتري تبديل ميشود يا خير. در گوگل ادوردز، گزينه انطباق دقيق را برگزيدن نماييد و ترافيك را به سمت صفحه مرتبط بر روي سايت هدايت نماييد. بازديدها و نرخ تبديل را در طول مقطعي كه كمپين را اجرا ميكنيد پيگيري نماييد.
به كمك ديتا هايي كه جمع آوري كرده ايد، ارزش دقيق هر واژه كليدي را تعيين نماييد:به عنوان مثال فرض كنيد كه تبليغ جستجوي شما حدود 5000 بازديد در روز و حدود 100 بازديدكننده براي سايت برپايي كرده است. سه نفر از اين ها به مشتري تبديل شده اند و سود كلي آن ها 300 دلار است. در چنين شرايطي، بازديد كننده يكتا براي آن واژه كليدي 3 دلار براي شما ارزش خواهد داشت. اين 5000 بازديد در 24 ساعت ميتواند نرخ كليك 18 لغايت 36 درصد را برپايي كند. اين موضوع به معناي 900 الي 1800 بازديد در هر روز، با سه دلار فايده و يك الي دو ميليون دلار در سنه است.
حتي بهترين تخمينها در مورد ارزش كلمات كليدي نيز ممكن است تحت تاثير فرايند بهينه سازي باشد. به خاطر داشته باشيد كه بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در برگيرنده آزمايش مكرر و دائمي و سپس بهبود آن است. حتي اگر سئو احد از سرمايه گذاري هاي مهم با بازگشت بالا باشد، مفتوح هم ارزيابي و مقايسه كاميابي براي ادامه شغل بايسته است.
درك كلمات كليدي دم طويل و تقاضاي موجود در اين حوزه:خوب فرض كنيد يك فروشگاه آنلاين فروش كفش داريد. همنشين داريد براي كلمه اي همچون كفش رتبه نخست را در نتايج موتورهاي جستجو به دست آوريد.
سرو كار داشتن با كلمات كليدي كه 5000 جستجو در روز داشته است يا حتي در روز 500 جستجو را ايجاد كرده بسيار عالي است. اما در درستي چنين كلمه هاي محبوبي كمتر از 30 درصد جستجوهاي اتمام شده در وب را به خود برگزيدن مي دهند. 70 درصد باقي باقيمانده بر روي كلمه هايي استوار است كه به آن ها واژه ها كليدي دم طويل مي گويند.كلمات كليدي دم طويل در برگيرنده ميليونها جستجوي بي همتا هستند كه شدني است در طول روز چندين بار جستجو شوند، ولي بيشتري قريب به اتفاق جستجوها در موتورهاي جستجو را تشكيل ميدهند.
درس ديگري كه بازاريابان دامنه موتورهاي جستجو بايد بدانند اين است كه واژه ها كليدي دم دراز اغلب نرخ تبديل بهتري دارند. زيرا افرادي را جذب ميكنند كه در چرخه خريد/تبديل پيمان دارند. فردي كه به تعقيب واژه كفش در موتورهاي جستجو ميگردد به گمان كردن زياد در حال بازبيني و گشت و گذار اينترنت است و براي خريد هنوز آماده نشده است. با اينحال فردي كه از كلمات كليدي دم دراز بهرهگيري مي كند، براي خريد حاضر است. فهم منحني تقاضاي جستجو از اهميت فوقاني برخوردار است.