همه چيز درباره اينفلوئنسر ماركتينگ

۶۹ بازديد

اينفلوئنسر (influencer) يا فرد تاثيرگذار كيست؟همه‌اي ما در طول تحصيل خود در دوران مدرسه يا دانشگاه، آموزگار يا كوشيدن داشته‌ايم كه نسبت به ساير معلمين و اساتيد روي ما بيشتر تاثيرگذار بودند يا در بين دوستانمان فردي را مي‌شناسم كه روي ساير دوستانمان نفوذ و تاثيرگذاري بالاتري دارد، به اين اشخاص كسان تاثيرگذار مي‌گويند. اين كسان با پروا به تاثيرگذاري كه نسبت به ديگران دارد مي‌تواند در اخذ تصميم آنها كارايي بگذارد و آنها را به سپريدن كاري ترغيب نمايد. اينفلوئنسر مي‌تواند يك بازيگر، ورزشكار، نويسنده و يا يك آشپز باشد اما صرف داشتن يگانه از اين عناوين مايه نمي‌شود كه كل آنها اينفلوئنسر باشند.
اصولا اينفلوئنسرها اشخاصي هستند كه در گويه شغلي و حرفه‌اي خويش افرادي صاحب سبك و جدا هستند كه كيفيت كار آنها و فرآوري محتواي كه اتمام مي‌دهند آنها را نسبت به كسان ساير جدا كرده است. اين كسان مي‌توانند در انتخاب محصول و معرفي برند شركت‌ها روي مخاطبانشان تاثيرگذار باشند.
اينفلوئنسر ماركتينگ چيست؟اينفلوئنسر ماركتينگ (influencer marketing) يا بازاريابي از طريق افراد تاثيرگذار به نوعي بازاريابي گفته مي‌شود كه ما از طريق كسان تاثيرگذار تبليغات محصول يا خدمات برند خودمان را انجام مي‌دهيم و بيشتر اين تبليغات بصورت غير سر راست و در قالب يك رهنمود يا رهنمود به مخاطبان سپريدن مي‌شود. با توجه به اينكه ملت به صحبت‌هاي اينفلوئنسر اعتماد دارند از پيشنهاد آنها كاربرد مي‌كنند ما ميتوانيم از طريق آنها برند خودمان را به افراد مختلف شناسايي كنيم.
اينفلوئنسر ماركتينگ به احد از موثرترين طريق هاي ديجيتال ماركتينگ تبديل شده است و ذيل بودن هزينه آن نسبت به تبليغات محيطي از قبيل بيلبوردها باعث مي‌شود كمپاني هاي زيادي اين طريق از بازاريابي را جز پلن‌هاي بازاريابي خود پيمان دهند. البته بايد براي شما ذكر كنم كه بيش تر شركت هاي كوچك به دليل اينكه خرج تبليغات در رسانه هايي همانند تلويزيون بسيار مي باشد به نوعي ترجيح مي دهند با اينفلوئنسر ماركتينگ به شناختن فرآورده خود به سايرين بپردازند. اينفلوئنسر (influencer) يا فرد تاثيرگذار كيست؟همه‌اي ما در درازا تحصيل خود در دوران مدرسه يا دانشگاه، آموزگار يا كوشيدن داشته‌ايم كه نسبت به ساير معلمين و اساتيد روي ما اغلب تاثيرگذار بودند يا در بين دوستانمان فردي را مي‌شناسم كه روي ساير دوستانمان نفوذ و تاثيرگذاري بالاتري دارد، به اين اشخاص افراد تاثيرگذار مي‌گويند. اين كسان با توجه به تاثيرگذاري كه نسبت به سايرين دارد مي‌تواند در اخذ تصميم آنها تاثير بگذارد و آنها را به سپريدن كاري ترغيب نمايد. اينفلوئنسر مي‌تواند يك بازيگر، ورزشكار، مؤلف و يا يك آشپز باشد اما صرف داشتن گرد از اين عناوين باعث نمي‌شود كه كل آنها اينفلوئنسر باشند.
اصولا اينفلوئنسرها اشخاصي هستند كه در گويه شغلي و حرفه‌اي خود افرادي صاحب سبك و جدا هستند كه كيفيت پيشه آنها و توليد محتواي كه سپريدن مي‌دهند آنها را نسبت به افراد ديگر متمايز كرده است. اين افراد مي‌توانند در انتخاب فرآورده و شناسايي برند شركت‌ها روي مخاطبانشان تاثيرگذار باشند.
اينفلوئنسر ماركتينگ چيست؟اينفلوئنسر ماركتينگ (influencer marketing) يا بازاريابي از راه افراد تاثيرگذار به نوعي بازاريابي گفته مي‌شود كه ما از راه افراد تاثيرگذار تبليغات محصول يا خدمات برند خودمان را انجام مي‌دهيم و بيشتر اين تبليغات بصورت غير سر راست و در قالب يك توصيه يا توصيه به مخاطبان انجام مي‌شود. با پروا به اينكه مردم به صحبت‌هاي اينفلوئنسر اعتماد دارند از رهنمود آنها كاربرد مي‌كنند ما ميتوانيم از راه آنها برند خودمان را به افراد گوناگون معرفي كنيم.
اينفلوئنسر ماركتينگ به احد از موثرترين شيوه هاي ديجيتال ماركتينگ تبديل شده است و ذيل بودن هزينه آن نسبت به تبليغات محيطي از قبيل بيلبوردها باعث مي‌شود شركت هاي زيادي اين روش از بازاريابي را جز پلن‌هاي بازاريابي خود پيمان دهند. البته بايد براي شما ذكر كنم كه بيش تر شركت هاي حقير به دليل اينكه هزينه تبليغات در رسانه هايي مشابه تلويزيون بسيار مي باشد به نوعي ترجيح مي دهند با اينفلوئنسر ماركتينگ به شناختن محصول خويش به ديگران بپردازند.
اينفلوئنسر ماركتينگ در ايراناينفلوئنسرها يا بلاگرها در ايران بيشتر در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كنند و بيشترين كار و جنبش آنها در اينستاگرام‌ است و پس از آن، رتبه دوم شبكه‌ اجتماعي كه در آن اينفلوئنسرها پركار هستند توييتر است و در ايران بيشتر كمپين‌هاي اينفلوئنسر مارگتينگ در اينستاگرام سپريدن مي‌شود. اينفلوئنسرها در گويه كاري خودشان همانند ساخت فيلم‌هاي كمدي و فان، آشپزي، عكاسي و لايف استايل مشغول به فرآوري محتوا هستند و افرادي زيادي آنها رو پيگيري مي‌كنند.
مهناز افشار بيشتر تعداد فالوور اينستاگرام را در ايران دارد كه شمار آن به بيش از هشت ميليون فالوور مي‌رسد و بعد از او بازيگراني همچون الناز شاكردوست، بهنوش طباطبايي، بهنوش بختياري، رضا گلزار،‌ پرويز پرستويي و نويد محمدزاده، رضا عطاران و مريخ رادان بيشترين كاربران اينستاگرام را به خويش وابستگي داده‌اند.
 
 از بين ورزشكاران علي كريمي،‌ علي دايي، عليرضا بيرانوند، كريم باقري، فرهاد مجيدي، سعيد معروف، سيد محمد موسوي بيشترين شمار فالوور را دارند. از بين افرادي كه در گويه ساخت كليپ‌هاي طنز مشغول هستند حسن ريوندي، محمد امين كريم پور، عرفان عليرضايي و محسن ايزي بيشترين كاربران اينستاگرام را دارند. از بين خوانندگان آرمين زارعي، بابك جهانبخش، نكويي خواجه اميري، بهنام باني،‌ رضا صادقي،محسن چاووشي،‌ محسن يگانه، فرزاد فرزين هستند.
يكي از بلاگرهاي مطرحي كه به شناسايي ابزارها آرايش مي‌پردازد گوشماهي بيوتي است كه با توليد محتواي مناسب و كاربردي بيش از يك و نيم ميليون پيگيري كننده دارد. گرد از اينفلوئنسرهاي كه اغلب نرخ انگيمنت را دارد پيج صدف بيوتي مي‌باشد كه بر روي فالوورهاي خود زياد تاثيرگذار مي‌باشد.
نكاتي كه بايد در كمپين‌هاي اينفلوئنسر ماركتينگ به آن پروا كنيد.۱- منظور كمپين خويش را به دقت مشخص كنيد. شما بايد كاملا منظور خويش را از تبليغ تعيين كنيد و يك پرسوناي كاملا صريح براي افرادي كه قصد دارند پيام شما را از طريق اينفلوئنسرها گرفتن كنند مشخص كنيد. مثلا شما صاحب برند پوشاك بچگانه هستيد، بايد پرسوناي مشتري احتمالي خودتان را مشخص كنيد و با توجه به آن اينفلوئنسري كه كاربرانش به پرسوناي مشتريان شما  نزديك  است را انتخاب كنيد. مثلا اينفلوئنسرهاي كه داراي مولود هستند و ميتواند گزينه‌اي مناسبي براي معرفي برند شما باشند.
۲- كيفيت را فداي تعداد فالوورها نكنيد. خيلي به تعداد فالوورها توجه نكنيد بلكه به كيفيت محتوا و انگيجمنت آنها دقت كنيد. براي تبليغ خود تعدادي از اينفلوئنسرها را مشخص كنيد و از ميان آنها افرادي كه تاثيرگذاري اكثريت دارند را برگزيدن كنيد. احد از راههاي انتخاب آنها ميزان انگيجمت و درگيري مخاطبان با محتواي آنهاست. اصولا افرادي كه كپشن‌هاي بلند و خلاقانه مي‌نويسند بهتر مي‌توانند محصولات و خدمات شما را معرفي كنند. براي آناليز پيج‌ اينفلوئنسرهاي اينستاگرامي ميتوانيد از سايت‌هاي مشابه hypeauditor و socialblade كاربرد نماييد. اين سايت‌ها ميزان انگيجمنت، لايك و كامنت و نحوه اي رشد پيج آنها را اثر مي‌دهند.
۳- پيش از آغاز همكاري اطلاعات insights پيج اينفلوئنسر را تقاضا كنيد لغايت اطلاعات كاملي از لوكيشن و سن مخاطبان، تعداد بازديد پست و استوري‌ها داشته باشيد و بر اساس آنها تبليغ خويش را پيش ببريد. مثلا برخي از پيج‌ها استوري‌هاي آنها انگيجمنت بيشتري نسبت به پست‌ها دارند و شما ميتوانيد تبليغات خود را در استوري اتمام دهيد.
۴- به طور كامل و مشخص درخواست‌ها و اطلاعات كامل كمپين خود را در برگزيدن شخص اينفلوئنسر قرار دهيد و نكاتي كه بايد به آن اشاره كند را مشخص كنيد و كوشش كنيد زمان كافي به بلاگر خود دهيد تا وقت كافي براي توليد يك محتواي صحيح و خلاقانه داشته باشد.
۵- كوشش كنيد با توجه به اندازه بيزينس خود اينفلوئنسر انتخاب كنيد. اگر بيزينس شما حقير و يا پسين آغاز به كار و جنبش كرده با مگا اينفلوئنسرها همكاري نكنيد و بيشتر تمركز خود را بيشتر روي ميكرو اينفلوئسرها و ماكرو اينفلوئنسر بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.