درك كنيد كه مخاطبان شما چه چيزي را ميخواهند پيدا كنند.قدرتِ پژوهش در مورد واژه ها كليدي در نحوهي فهميدن هر چه بهتر قصد بازار است و اينكه بفهميد كاربران چگونه براي محصولات، سرويس و محتواي شما جستجو مي كنند، بالقوه اند.
تحقيقات در مورد كلمات كليدي اطلاعات جستجوي خاصي را براي شما فراهم مي كند كه مي توانيد به سوال هايي همانند سوالات زير پاسخ بدهيد.
مردم چه چيزي را جستجو مي كنند؟چند تن آن را جستجو مي كند؟در چه قالبي(فرمت) آن را مي خواهند؟در اين فصل، شما آلت ها و استراتژي هايي را خواهيد آموخت كه اين اطلاعات را پوشش دهد و همچنين تاكتيك هايي كه به شما ياد مي دهند كه از كلمات كليدي ضعيف دوري كنيد و محتواي قويي را بتوانيد توليد كنيد. زماني كه شما فهميديد كه مخاطبان شما چگونه براي محتواي شما جستجو مي كنند آن وقت دنياي جديد از استراتژي هاي سئو را خواهيد آموخت.
مردم به پيگيري چه اصلاحاتي مي گردند؟شما شدني است كه بدانيد چه كاري را انجام مي دهيد، ولي ملت چگونه به پيگيري محصولات، خدمات و اطلاعاتي كه شما فراهم مي كنيد مي گردند؟ پاسخ دادن به اين سوال اولين مهمترين قدم در پروسه پژوهش كلمات كليدي است.
كشف واژه ها كليديممكن است تعدادي واژه ها كليدي در ذهن داشته باشيد كه مي خواهيد در سايت خود براي آن ها رنكي اخذ كنيد. كلماتي مشابه محصولات، خدمات يا موضع هايي كه سايت شما به آن مربوط است، خوب براي آغاز از همين ها اطلاعات استفاده مي كنيم، شما مي توانيد از افزار هاي رايگان براي پيدا كردن واژه ها كليدي نيز كاربرد كنيد. همچنين بهتر است كه حجم واژه ها كليدي مشابه و كاربراني كه به دنبال آن ها مي گردند(حجم جستجو براي كلمه كليدي مشابه) را در عقيده داشته باشيد، در سرنوشت هاي پس بيشتر به آن مي پردازيم ولي در مرحله ي كشف، اين شغل مي تواند به شما كمك كند كه بفهميد كدام كلمه ي كليدي سرشناس تر و بيشتر بدست كاربران بهرهگيري مي شود.
زماني كه واژه ي كليدي خود را داخل موتور جستجو قرار داديد، شما كلمات كليدي جديد، سوالات متداول و موضوعات جديدي را براي محتواي خويش پيدا مي كنيد كه شدني است به آن ها انديشه نكرده باشيد و به فكري پوشش دادن آن ها نيز بكنيد.
براي مثال بيايد از گل فروش هايي كه در مراسم عروسي تخصص دارند بهرهگيري كنيم.
تايپ «عروسي» و «گل فروشي» در يك دست موزه پژوهش در مورد واژه ها كليدي شدني است به كشف عبارت هاي بسيار پيوسته و جستجو شده اي مثل واژه ها پايين بيانجامد:
دسته گل عروسگل عروسيفروش گل عروسيشما در فرآيند كشف كلمات كليدي مرتبط براي محتوا، شدني است متوجه شويد كه حجم جستجو براي واژه ها كليدي مي تواند بسيار متفاوت باشد. شما بي گمان مي خواهيد عنوان هايي را در محتواي خويش قرار دهيد كه مخاطبان و مشتريان آن را جستجو مي كنند. در برخي موارد بهتر است كه واژه ها كليدي به جستجوي كم را نيز منظور قرار بدهيد چون رقابت در اين قسمت آسان تر از رقابت با كلمات كليدي با جستجوي بالا است.
از آن جايي كه واژه ها كليدي با رقابت بالا و ذيل مزاياي و معايب مخصوص به خويش را براي وبسايت شما به همراه دارند، داشتن اطلاعات بيشتر در مورد حجم جستجو مي تواند اوليت بندي واژه ها كليدي شما را تغيير دهد و واژه كليدي را براي سايت خود گزينش كنيد كه به سايت شما برتري استراتژيك بدهد.
نكته ي مهم: تنوع داشته باشيد!
مهم است كه به نكته پروا كنيد كه كل سايت شما رنكي را براي كلمات كليدي به به اتفاق نمي آورد بلكه اين صفحات هستند كه رنك شما را افزايش مي دهند. اگر توجه كرده باشد صفحه ي اصلي سايت ها و برند هاي مشهور رنك بسيار خوبي در اغلب واژه ها كليدي داردند ولي براي اغلب سايت ها اين طور نيست. اغلب شدامد ارگانيك وارده به سايت از طريق صفحه هايي به جز صفحه اصلي سايت هستند. به همين دليل غني كردن سايت كلمات كليدي و صفحات شما با واژه ها كليدي پر ارزش بسيار مهم است.
اين اصطلاحات چقدر جستجو ميشوند؟كشف حجم جستجوهر چه حجم جسنجوي براي كلمه يا كلمات كليدي ساير بيشتر باشد، مدت سررسيد و دردسر بيشتري براي بيچارگي خواهد بود كه به رنك بالا تر دست پيدا كند. اين مساله اغلب به عنوان سختي كلمه كليدي شناخته مي شود و گاها با خاصيت هاي SERP نيز تركيب مي شود؛ براي مثال، اگر خاصيت هاي SERP(مانند خاصيت اسنيپتس، نمودار دانش، چرخنده ها و غيره) يك واژه ي كليدي را در صفحه ي نتايج، پوشش بدهد سختي كلمه ي كليدي افزايش پيدا مي كند، چون برند هاي بزرگ اغلب ۱۰ نتيجه ي اول واژه ها كليدي با حجم بالا را مي گيرند، پس اگر جديدا سايت خود را راه اندازي كرده ايد و مي خواهيد با اين كلمات كليدي جايي براي خود باز كنيد، تلاش شما براي پيدا كردن جايي در نتايج مي تواند سال ها به طول بيانجامد.
به طور معمول، هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، كوشش و رقابت اكثريت براي پيدا كردن جايگاه مناسب در وسط جستجو ها لازم است. با اين حال به سمت كلمات كليدي با جستجو كننده زياد ذيل نيز نرويد چون سايت خويش را با اين ريسك مواجه مي كنيد كه جستجو كننده اي وارد سايت شما نشود. بهترين شغل اين است كه شما به تعقيب كلمات كليدي بگرديد كه جستجو كنده زياد داشته باشد و رقابت براي آن مختصر باشد. در اين صورت به راحتي مي توانيد جايي را براي خويش در نتايج پيدا كنيد. به اين گونه سئو كلمه كليدي، long-tail مي گويند.
درك long tailبنظر فوق العاده مي رسد كه براي واژه اي مشابه «كفش» رنك اول را توسط بياوريد مگه نه؟
كار كردن با كلمه كليدي كه ماهانه ۵۰.۰۰۰ و يا حتي ۵۰۰۰ جستجو دارد فوق العاده است، اما در واقع، اين اصطلاحات جستجوي محبوب فقط تقسيم كوچكي را از تمام جستجوهاي اتمام شده در وب را برپايي مي دهند. در واقع، واژه ها كليدي با حجم جستجوي بسيار بالا اثر دهنده ي هدف هاي مبهم براي آن ها است، چنانچه اين اصطلاحات را منظور بگيريد ممكن است سايت شما با بازديد كنندگاني مواجه كند كه اهداف آن ها با محتواي صفحه شما مطابقت ندارد.منبع:
شنبه ۳۱ خرداد ۹۹ | ۱۱:۴۷ ۷۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است