مراحل گرفتن نماد الكترونيكي

۳۸ بازديد

نقش دنياي مجازي و اينترنت در حيات روزمره بر كسي پوشيده نيست؛ بنابراين بسياري از خريدوفروش‌ها بر بستر اينترنت چهره مي‌گيرد. مراحل گرفتن نماد الكترونيكي براي گسترش خريد اينترنتي بايد در وهله‌ي اول اطمينان برپايي شود. اين اطمينان از طريق اخذ مظهر الكترونيكي صورت مي‌گيرد. در واقع مظهر اعتماد الكترونيكي مشخصه‌اي به‌منظور اعتمادسازي كاربران، اثناء مراجعه به فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌باشد. مراحل اخذ مظهر الكترونيكي به گام‌هاي مختلفي دسته مي‌شود. پيچيدگي‌ها و دقت‌هاي خاص خود را دارد. ما در اين مطلب مدارك و مراحل گرفتن نماد الكترونيكي را بيان مي‌كنيم.
توجه نماييد مشاورين ما در ثبت يار حاضر ارائه مشاوره و سپريدن مراحل گرفتن مظهر الكترونيكي براي شما مي‌باشند.
نماد اعتماد الكترونيكي:تائيد فروشگاه‌هاي اينترنتي توسط يك نهاد ثالث تأثير زيادي در جلب اعتماد مراجعه‌كنندگان خواهد داشت. در اين حالت، مراجعه‌كننده ايمني اكثريت پرماسيدن مي‌نمايد. حتي در صورت سوءاستفاده از اين اطلاعات مي‌تواند براي شكايت به مراجع قانوني ذيصلاح مراجعه نمايد.
اي نماد به راستي اثر يا لوگويي است كه در سايت درج مي‌گردد و به شما اطمينان مي‌دهد. اي‌نماد بدست وزارت صنعت و معدن و بازرگاني به‌عنوان مرجع صلاحيت‌دار در تجارت الكترونيك صادر مي‌شود.
با اخذ نماد اعتماد الكترونيك در واقع هم هويت شما تأييد مي‌شود و هم شايستگي مورد تأييد پيمان مي‌گيرد. پروا نماييد كه بانك‌ها درگاه آنلاين خود را به كساني مي‌دهند كه داراي نماد اعتماد الكترونيكي باشند؛ به‌عبارت‌ديگر نداشتن سمبول(لاتين) به معناي نداشتن هويت معتبر براي كسب‌‌وكار در حال كار و جنبش است.
 رهنمود ثبت ياري:توجه نماييد فقط درصورتي‌كه خدمت يا محصولي را به فروش برسانيد، بايد اقدام به دريافت نماد الكترونيكي كنيد. به‌عبارت‌ديگر صرف شناسايي محصولات نيازي به مظهر اعتبار الكترونيك ندارد.نكات قبل از گرفتن سمبول(لاتين) الكترونيكيقبل از اقدام به پيمودن مراحل گرفتن نماد الكترونيكي به دو نكته ذيل بايد پروا شود:
۱- نخست كسب‌وكار اينترنتي خود را كامل و حاضر كار و جنبش كنيد، سپس درخواست خويش را ارسال كنيد. در باره اشخاص حقيقي، حوزه سايت بايد به اسم درخواست كننده باشد. درصورتي‌كه شخص حقوقي درخواست كننده گرفتن مظهر الكترونيك باشد، پهنه سايت بايد به نام يگانه از اعضاء هيئت‌مديره شركت باشد.
بيشتر بدانيدهزينه پروانه كسب و كارهاي اينترنتي چقدر است؟۲- اطلاعات تماس كامل شامل: آدرس، تلفن ثابت، تلفن همراه و… را در بخش تماس سايت خود درج كنيد.
۳- پس از راه‌اندازي كامل كسب‌وكار اينترنتي بايد اقدام به اخذ نماد الكترونيكي كنيد.
مدارك دريافت سمبول(لاتين) الكترونيكي:۱- متقاضيان حقيقي:-تصوير مجوز فعاليت:مختص كسب‌وكارهايي است كه احتياج به اخذ پروانه از سازمان يا صنف به بخصوصي دارند؛ مثلاً فروش محصولات گستره سلامت و دارو دربايستن كه پروانه سازمان غذا و دارو نياز دارد.
-تعهدنامه منش حقيقي:اين پيمان نامه بعد از ثبت‌نام براي شما ارسال مي‌شود. پس از گرفتن آن را تكميل كنيد و ارسال نماييد.
۲- متقاضيان حقوقي (تجاري / غيرتجاري / شركت‌ها)-تصوير اعلان روزنامه رسمي
-تصوير ريشه-بن-بيخ اساسنامه
-آگهي واپسين تغييرات آدرس (در صورت وجود)
-آگهي آخرين دگرگوني ها اسامي اعضاي هيئت‌مديره (در چهره وجود)
-آگهي پسينيان دگرگوني ها موضوع تكاپو شركت (در چهره وجود)
-تعهدنامه شخصيت حقوقي
-تصوير فرمان / مجوز فعاليت
۳- متقاضيان دولتي:تصوير نامه در سربرگ رسمي سازمان با امضاي مقام مسئول مربوطه مبني بر تعلق وب‌سايت به دستگاه دولتي مزبور.
مراحل اخذ سمبول(لاتين) الكترونيكي:مراحل به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:
۱- ثبت‌نام:ابتدا به آدرس https://enamad.ir/Panel مراجعه كنيد. بر روي گزينه برپايي حساب كاربري كليك نماييد. در اين مرحله اطلاعات خودتان را وارد مي‌كنيد.
۲- تكميل اطلاعات (احراز اطلاعات هويتي):پس از تأييد كاربري، اطلاعات تكميلي از آنگونه مشخصات و شماره تلفن را وارد مي‌كنيد. در اين مرحله بايد اسكن مدارك را نيز بارگذاري كنيد.
۳- اضافه كردن كسب‌وكار:در اين مرحله كسب‌وكار خودتان را وارد نظام اي‌نماد كنيد.
۴-تاييديه فني :تأييديه فني به معني تأييد صحت ازآنش فروشگاه بدست شما مي‌باشد. اين كار به چهار طريق سپريدن مي‌شود كه مي‌توانيد به مد نظر گرد را برگزيدن كنيد و سپريدن دهيد.
بيشتر بدانيدمراحل تقاضا و ثبت مجوز ساماندهي كسب‌وكار اينترنتي۵- احراز صحت اطلاعات كسب‌وكار:احراز آدرس محل فعاليت، شماره تماس كسب‌وكار اينترنتي و احراز آدرس پست الكترونيكي در اين مرحله چهره مي‌گيرد.
۶- تكميل فرم نظرسنجي:در اينجا بايد در نظرسنجي سازمان توسعه بازرگاني الكترونيك شركت كنيد. در اين سرنوشت بايد اطلاعاتي از زمينه فعاليت خويش و تعداد افراد مشغول در كسب‌وكارتان ارائه نماييد.
۷- تعهد الكترونيكي:در اين مرحله تعهد الكترونيكي اخذ و امضا مي‌شود و با پست ارسال مي‌گردد. متقاضيان با رؤيت تعهدنامه الكترونيكي و تأييد آن، رعايت قوانين و مقررات جاري مملكت را متعهد مي‌گردند. تعهدنامه به منزله پاسخ پيگيري‌هاي قانوني و تعليق نماد بعد از نقض تعهدات ياد شده مي‌باشد
 رهنمود ثبت ياري:توجه نماييد به تعداد كسب‌وكارهايي كه هر متقاضي در پرونده خود اضافه مي‌نمايد بايد تعهدنامه به صورت الكترونيكي را تأييد نمايد.۸- اعطاي نماد:در اين مرحله بعد از بررسي‌هاي لازم، اي مظهر سايت شما صادر مي‌شود. در اين زمان شما مي‌توانيد كد لوگوي سمبول(لاتين) اعتماد را در سايت خويش پيمان دهيد.
 نكات مراحل دريافت نماد الكترونيكي۱- توجه به پيش نيازهاي هر سايت:در برخي از سايت‌ها، پيش از اقدام بايد ثبت‌نام كرد. در اين صورت بايد يك اسم كاربري و رمز عبور تست، به‌طور موقت در پسنديدن مرجع صادر كننده سمبول(لاتين) قرار دهيد. اين فرمايش براي اين چهره مي‌گيرد كه خدمات سايت شما ارزيابي شود. پس از اخذ مظهر اعتماد مي‌توانيد آن را تباه كنيد.
۲- خرج و موعد گرفتن اي نماد:فرايند دريافت اينماد مستلزم پرداخت ۱۷۵ هزار تومان (تعرفه مصوب دريافت لوگو نماد اعتماد الكترونيكي) و هزينه پيك است.
زمان ارزيابي و طي مراحل دريافت نماد كمينه ۳ ماه است. در درازا اين مدت مي‌توانيد از راه سايت رسمي صادر كننده مراحل طي شده را تعقيب كنيد.
۳- بهره‌گيري غيرقانوني از اي نماد:تا قبل از صدور سمبول(لاتين) اعتماد، نمايش تصوير نماد در سايت غيرقانوني است. نشانه مظهر اعتماد الكترونيكي يك علامت دولتي است و هرگونه جعل و سوءاستفاده از آن علامت ممنوع و مشمول فرمان ها جعل علامت دولتي است. استفاده از تصوير نماد به جاي نشان آن مصداق جعل مي‌باشد و ضمانت اجراي كيفري دارد.
بيشتر بدانيدپس از ورشكستگي شركت، چه تكاليفي بر دوش مديران مي‌باشد؟!۴- لوگوهاي اي نماد:نماد به صورت تك ستاره و دوستاره اعطا مي‌شود. هر ستاره به معني كيفيت و اعتماد بالاتر مورد تأييد اين نهاد است. براي اخذ ستاره‌هاي بالاتر نيز به دريافت گواهينامه‌هاي مورد تأييد سازمان تجارت الكترونيك مثل گواهينامه امنيتي SSL است.
۵- مدت اعتبار اي نماد:مدت سررسيد اعتبار مظهر اعتماد الكترونيكي دو سال است.
۶- آدرس پستي:براي درج و تأييد آدرس پستي الزاماً نبايد دفتر پيشه رسمي داشته باشيد. كسب‌وكارهاي خانگي مي‌توانند از آدرس خانه استفاده كنند.
۷- دامنه:درصورتي‌كه سايت متقاضي حائز ذيل دامنه‌هاي متعدد باشد، نياز به دريافت نماد براي تك تك زير دامنه‌ها نيست. مظهر دامنه اصلي براي زيردامنه‌ها قابل تعميم است.
۸- وجود سايت هاي كسب‌و‌كار متعدد:درصورتي‌كه درخواست كننده كسب‌وكارهاي متعددي داشته باشد دربايستن به ثبت‌نام جداگانه ندارد. از همان كاربري مي‌تواند تقاضا اضافه كردن دامنه را ارسال كند لغايت ارزيابي و تأييد شود.
۹- اي نماد براي شهروندان بيگانه:اتباع غير ايراني با دو شرط مي‌توانند اقدام طي مراحل دريافت سمبول(لاتين) الكترونيكي كنند. اين دو شرط عبارت‌اند از دارا بودن فرمان معتبر پيشه و اخذ كد فراگير شهروندان و شركت‌هاي بيگانه از سازمان امور مالياتي.
۱۰- نكات مورد ارزيابي اي نماد:در فرايند اعطاي سمبول(لاتين) اعتماد، كسب‌وكار بر اين مباني مورد ارزيابي پيمان مي‌گيرد:
-احراز آدرس و شماره تماس محل تكاپو كسب‌وكار اينترنتي
-ارزيابي چك‌ليست الزامات نماد
-تعهد الكترونيكي
-استعلام صلاحيت فردي از شهرباني وارسي بر اماكن عمومي ناجا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.