آرشیو اسفند ماه 1398

تكنولوژي روز

معني استوري

۱۳۰ بازديد

معني استوريسال قبل بعد از وارد شدن استوري به اينستاگرام يك شب در پارك جنگلي براي تفريح رفته بوديم براي درك بهتر معني استوري آغاز به فيلم برداري كردم تا در پست‌هاي اينستاگرام منتشر كنم؛ اما محدوديت داشت و نتوانستم اين شغل را سپريدن دهم. از

استوري اينستاگرام چيست؟

خير اين پيشه گذاشتم و تصميم گرفتم در رابطه با اين موضوع با دوستم رايزني كنم. فرداي آن روز براي درك بهتر معني استوري قبل دوستم رفتم؛ زيرا دوست من براي افزايش فالوور اينستاگرام فعاليت­هاي زيادي اتمام مي­دهد. احتمالاً شما هم همانند آن‌ سررسيد من ندانيد معني استوري چيست؟ كوشش در گردآوري مطالبي كردم كه جواب ابهامات شما را بدهم.
معني استوريمعني استوري
قابليت جديد اينستاگراماز سنه قبل در اينستاگرام يك آپشن جديد به نام story ايجاد شده است. اوايل در يك پست­هايم كه به‌منظور افزايش فالوور اينستاگرام ساخته بودم يك سوتي دادم كه برايتان توضيح مي‌دهم. اوايل من فكر مي‌كردم نام آن history است. وقتي اين پست را به اشتراك گذاشتم و نوشتم هيستوري را ببينيد. دوستم فوراً پيام عدل و برايم توضيح داد. در اين قابليت مي‌توانيد اتفاقات روزمره­­ي خويش را به اشتراك بگذاريد.
مفهوم و معني استوريمعني استوري همانند پست گذاشتن است. تفاوت آن با پست جاي قرارگيري آن، پاك شدن آن پس از ۲۴ ساعت و گذاشتن چند استوري پشت راز هم است. سؤال اين است معني استوري چيست؟ معني استوري يعني داستان؛ و در اينستا به‌منظور افزايش فالوور اينستاگرام داستاني از رخداد يا اتفاق جذاب را به نمايش مي­گذارند.
معني استوري اينستاگراماز دوستم بعدازآن شب سؤالات زيادي پرسيدم كه اصلاً معني استوري اينستا چيه؟ چطور مي‌توانم آن را به نمايش بگذارم و… دو طريق كلي براي اضافه كردن يك عكس به استوري هستي دارد. نخستين گذرگاه در هوم پيج اينستا در سرنوشت بالاي سمت چپ صفحه يا آيكون دوربين و يا علامت + را تماشا مي­كني. با لمس كردن آن فضايي شبيه دوربين باز مي­شود كه داراي گزينه­ها مي­باشد. كلي‌ترين شيوه دريافت عكس از خودت و آپلود بدست دكمه + هست. يك طريق ساير هم افزودن استوري از طريق پيج اصلي خودتان است.
كارايي و معني استوريحتماً از خودتان مي‌پرسيد كارايي و اصلي­ترين معني استوري چيست؟ اصلاً لزوم ساخت استوري چيست. اين امكان اينستاگرام داراي امكاناتي است كه پست­ ندارند. اصلي­ترين شغل اينستا اين است كه موجب جذب بيننده و درنتيجه افزايش فالوور اينستاگرام مي‌شود. هيچ‌كس از افزايش فالوور اينستاگرام بدش نمي­آيد! گرد از جذابيت‌هاي اين امكان اين است كه عكس بعد از ۲۴ ساعت خود­به­خود دليت مي­شود. از ساير جذابيت­ها و كارايي­هاي اين امكان اين است كه امكان قراردادن يا بي­­نهايت پست هستي دارد.
امتياز استوريبعد از آموزش­ دوستم به من، ياد گرفتم كه آن لحظه با ثابت قراردادن يا دستم روي دكمه دوربين فيلم بگيرم؛ و با خلاص كردن آن به فيلم‌برداري انتها دهم؛ ولي حد مي‌پرسيد امتياز و معني استوري براي اين پيشه چيست؟ اين امكان موجب شده لغايت ما و ديگر كاربران با جذاب­ترين و كوتاه‌ترين مسير نماهنگ جشن يا مهماني، سفر و هرجاي ساير به‌صورت بي نهايت و در بازه ۲۴ ساعته به نمايش بگذاريم. درنتيجه افزايش فالوور اينستاگرام را در دسترس پيمان مي­دهد. شما ناچار نيستيد فيلم بگيريد پس در نگارخانه جستجو كنيد. سپس اگر اينترنت سرعت مناسبي داشت آپلود كنيد. اين كار به‌شدت موعد كار و جنبش را كاهش مي­دهد.
جذابيت براي معني استوري اينستاگرامحتماً اين سؤال براي شما قبل آمده كه جذابيت براي معني استوري اينستاگرام چيست؟ كه باعث افزايش فالوور اينستاگرام مي­شود؟ در پارگراف بالا از امتيازات به‌صورت كلي كلام گفتيم. اين امتيازها، همان جذابيت‌ها به‌حساب مي‌آيند. من منظور دارم به تفاوت و زيبايي اين امكان نگاه بيندازم. پس از گرفتن عكس يا فيلم شما مي‌توانيد از سرنوشت بالا يا ذيل صفحه استوري كه هرروز آپديت مي‌شود مشابه افكت، استيكر يا صفحات رنگي رو اضافه كنيد. اين جذابيت منحصر­به­فرد است و تنوع بالايي دارد. در هيچ‌كدام از شبكه‌هاي اجتماعي اين امكانات متنوع را لمس نكرده­ام.
جاي استوريتمام بندهاي بالا معني استوري را شرح مي‌داد. حال وقت آن رسيده است كه با زبان عام جاي اين معني استوري را براي شما ذكر كنم. پيش درآمد يك سؤال من از شما دارم، اين است كه بعد از متوجه شدن معني استوري بايد فهميده باشيد استوري خودتان كجاست. اگر مكان اين استوري را براي خودتان نمي­دانيد. از دو حالت بيرون نيست، يا تو پيج خودتان روي عكس پروفايل تان موجود است. يا صفحه هوم سمت چپ بالا؛ ولي اگر شما پيگيري استوري فالووينگ ­ها يا كساني هستيد كه دنبالشان مي­كنيد. در بالاي home خودتان است كه به شكل دايره‌هايي قابل‌مشاهده مي‌باشند. همان­طور كه مي­بينيد كساني در نخست استوري شان نمايش داده مي‌شود كه افزايش فالوور اينستاگرام در صفحه‌شان چشمگير است.
جذابيت‌هاي ساير استوري چيست؟از بس بحث معني استوري بسيار است فراموش كردم پيوسته بدهم. كران استوري افرادي كه روي افزايش فالوور اينستاگرام پيشه كرده­اند ديده‌ايد. احتمالاً متوجه شديد كه فيلتر­هاي جذاب براي اين امكان چقدر مؤثر هستند! افكت­هاي زيبايي براي اين امكان هستي دارد. كافي است پس از دريافت عكس يا بارگذاري آن از گالري  با دست خويش به طرف راست يا چپ صفحه بكشيد لغايت افكت و فيلترها را ببينيد.
ديگر امكاناتيكي ساير از امكانات story لايو است. معني استوري لايو همان ويديوي زنده مي‌باشد.
معني استوري لايومعني استوري لايو كه از راه ويدئوي زنده­اي و از راه تلفن موبايل فيلم را براي فالوور هاي خويش به اشتراك مي­گذاريد. هنگامي كه استوري لايو را شروع مي‌كنيد يك پيام براي فالوورهاي شما ارسال مي­شود؛ كه ويديوي زنده تعقيب شونده شما آغاز شد. به اين صورت اگر فردي بخواهد مي­تواند ويديوي زنده شما را ببيند، آن­ها زمان توزيع ويديو براي شما كامنت و لايك را مي­توانند ارسال كنند. اين امكان وابستگي با فالوورها و هواداران را مهيا مي­سازد. اين امكان افزايش فالوور اينستاگرام را به به اتفاق دارد. به‌نظر شما نتيجه حاصله از معني استوري لايو چيست؟ نتيجه نهايي اين شغل افزايش فالوور و بيننده است. قابل ذكراست اين امكان به اينترنت كمابيش پرسرعتي احتياج دارد و در غير اين‌صورت با مشكل كندي و قطعي تصوير مواجه خواهيد شد. چه بسا تابه‌حال متوجه شده باشيد معني استوري لايو چيست؟
روش گذاشتن لايوگذاشتن يك لايو مشابه پيمان دادن استوري‌ است. شما آغاز آيكون بالا را براي وارد شدن به تقدير استوري كليك كنيد. در ليست گزينه‌هاي ذيل صفحه روي قسمت لايو را لمس كنيد. با زدن روي Start Live Video سپس پيوستگي اينترنت شما را رسيدگي مي‌كند سپس استوري لايو آغاز به بارگيري مي­شود.
يك مثال از افزايش فالوور اينستاگراممن اينستاگرام رسمي شركت معروف و برند را فالوو كردم. اين كمپاني پيش از ارائه محصول يك تبليغ با عنوان به‌زودي منتشر كرد. صفحه اين پيج، يك عكس پيش از ارائه محصول، سپس يك عكس از مراحل توليد و در پسين نتيجه‌ي نهايي محصول را مانند هميشه پست كرد. مثل عكس‌هايي كه عمدتاً در تبليغات محصولات تماشا مي­كنيد.
استوري در صفحات رسمي و بزرگبراي فروش محصول و بازاريابي در پيج­هايي كه هدفشان افزايش فالوور اينستاگرام است گذاشتن چندين و چند عكس را از جزئيات و مراحل توليد، سنجش قيمت­ها برگزاري مسابقات، تخفيف‌ها و… براي پيج­هاي بزرگ شايد اين بهترين شيوه براي متوجه شدن شما در باره استراتژي و معني استوري براي استفاده باشد.
يك مثال ساير در باره يك باشگاه فوتبالمن پس از بسط دادن صفحه اينستاگرام خودم، در هوم پيج اكانتم تصوير پروفايل اينستاگرام تيم اروپايي را در رأس آن صفحه ديدم كه اطراف آن يك كادر قرمز قرار داشت. از اين نوار قرمز متوجه شدم كه اين باشگاه فوتبالي پست‌هايي را به‌صورت Story در پيج خويش پيمان داده است.
فهميدن معني استوريبعد از كليك روي تصاوير عكس­هايي را ديدم كه به‌صورت اسلايد‌ي نمايش داده مي‌شدند؛ خطاها پنالتي­ها و گل­هاي مردود را ديدم. در واپسين،انجام لحظات دلنازك بازي و گل به ثمر واصله را ديدم.
مثال براي فهم بهتر معني استورياميدوارم الي الآن معني استوري را فهم كرده باشيد. باشگاه­هاي اروپايي مهم­ترين عكس­ها كه ازلحاظ موقعيت اهميت داشت را در قسمت پست‌ها و در پيج خويش به‌صورت معمول پست كرده عكس­هاي بي­اهميت كه موقعيت خاصي نداشتند را براي اينكه اعضا در جريان بازي پيمان بگيرند، در سرنوشت Story پيمان داده‌اند همچنين اين عكس‌ها بعد از ۲۴ ساعت هم به‌صورت خودبه‌خود حذف خواهند شد.
دلايل به كارگيري استوريدليل­هاي متنوعي براي گذاشتن استوري وجود دارد. علاوه بر افزايش فالوور اينستاگرام علت قراردادن يا استوري اين بود كه زياد پست را در پيج­ نگذارند. كاربران را سردرگم نكنند. هم اين­كه كاربران در جريان بازي‌هاي ۲۴ ساعت ماضي پيمان بگيرند.

لغو پرتاب راكت فالكون ۹ در آخرين ثانيه به دليل نقص فني [تماشا كنيد]

۸۲ بازديد

پرتاب راكت فالكون ۹ همواره توسط كامپيوتر ، هوش مصنوعي و اپراتور‌هاي انساني كنترل مي‌شود. به همين دليل ممكن است گاهي اوقات پرتاب اين موشك‌ها لغو شود. اين اتفاق براي موشك حاوي ماهواره‌هاي استارلينك كمپاني اسپيس ايكس افتاد و پرتاب آن به دليل نقص فني در يكي از پيشرانه‌هاي آن، كنسل شد.

البته لغو پرواز اين موشك بسيار غافلگير كننده بود، چرا كه در آخرين ثانيه اتفاق افتاده و حتي گوينده شمارش معكوس نيز از آن خبر نداشت. اين شخص پس از اعلام شماره صفر، با هيجان خاصي كلمه «پرتاب» را اعلام كرد، اما بلافاصله عنوان كرد «فراموش كنيد. پرتاب لغو شده». اينجا بود كه همگان متوجه شدند راكت فالكون ۹ پرتاب نمي‌شود.

 

 

دليل لغو اين پرتاب اما ظاهرا نقص فني در يكي از پيشرانه‌هاي «Merlin 1D» راكت بوده كه توسط كامپيوتر‌هاي داخل موشك شناسايي شده و در حين چكاپ‌هاي نهايي موتور در آخرين ثانيه پيش از پرتاب لغو شده است. ناظر اين پرتاب به نام مايكل اندروز (Michael Andrews) عنوان كرده:

مشكلي كه در پيشرانه اين موشك به وجود آمده، پرتاب امروز آن را به تاخير انداخته است.

راكت فالكون ۹

 

كمپاني اسپيس ايكس در تويتي عنوان كرد:

امروز اين پرتاب را انجام نمي‌دهيم. تست‌هاي ما نشان داد كه داده‌هاي نامتعارف وجود دارد و به همين دليل پرتاب توسط كامپيوتر داخل موشك لغو شد.

اين كمپاني در ادامه اعلام كرده كه تاريخ پرتاب مجدد راكت فالكون ۹ را پس از بررسي‌هاي جديد اعلام مي‌كند. با اين حال اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، پيشرانه فالكن ۹ مي‌توانست براي پنجمين بار به صورت متوالي استفاده شود. اين موشك حتي يك بخش حمل بار از پرتاب قبلي را در خود جاي داده بود. اسپيس ايكس در نظر دارد تا ۶۰ ماهواره استارلينك ديگر به فضا پرتاب كند و بر اساس گفته‌هاي اين كمپاني، شبكه ماهواره‌ها به زودي فعال خواهند شد و اينترنت ماهواره‌اي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

منيع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d9%84%d8%ba%d9%88-%d9%be%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d9%81%d8%a7%d9%84%da%a9%d9%88%d9%86-%db%b9-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ab%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%a8/

زنگ هوشمند در مقابله با دزدان موفق نيست

۸۱ بازديد

 تصاوير ويدئويي كه توسط زنگ‌هاي هوشمند رينگ ضبط شده و براي پليس ارسال مي‌شوند، كيفيت و كارآيي لازم را ندارند و تحقيقاتي كه توسط ان بي سي نيوز در اين زمينه انجام شده ثابت مي‌كند پليس چندان از آنها براي يافتن دزدها و دستگيري آنها استفاده نكرده است.

 

از مجموع ۴۰ نهاد قضايي و پليسي كه در جريان اين بررسي با آنها گفتگو شده و اطلاعاتي را از طريق دوربين‌هاي رينگ دريافت كرده‌اند،تنها ۱۳ نهاد اعلام كرده‌اند كه بر مبناي تصاوير دوربين‌هاي رينگ موفق به دستگيري دزدان و جانيان شده‌اند.

 

از اين ۱۳ نهاد ۲ نهاد هم تنها موفق به حدس و گمان‌هايي خام و نه قطعي شده‌اند. نكته جالب اينكه عليرغم بي كيفيت بودن تصاوير زنگ‌هاي رينگ،هيچ يك از سازمان‌هاي قضايي و امنيتي و پليسي حاضر نشده‌اند در اين زمينه گزارشي تهيه كرده يا شركت رينگ را در جريان قرار دهند.

 

رينگ پيش از اين مدعي شده بود ارتقاي كيفيت زنگ‌هاي هوشمند اين شركت و به خصوص دوربين‌هاي آنها به كاهش ۵۵ درصدي دزدي در محله‌هاي لس آنجلس منجر شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11047299.html

كلمات كليدي چيست؟

۸۳ بازديد

كلمات كليديKeyword واژه اي است كه كاربران براي پيدا كردن مطالب مورد احتياج خود، در موتورهاي جست و جو مانند گوگل يا ياهو وارد مي نمايند. كاربران اينترنت و مشتريان شما، هنگام جست و جو در اينترنت، از عبارات و اصطلاحات پيوسته با محصولات و خدمات باره دربايستن خود بهره‌گيري مي نمايند.

منظور از كلمات كليدي چيست


كلمات كليدي، عبارات و يا كلماتي هستند كه معرف محتواي يك سايت مي باشند. به راستي شما هربار كه در داخل موتورهاي جستجو عبارتي را وارد و search مي نماييد، در حال استفاده از كلمات كليدي مي باشيد. براي نمونه زماني كه شما به تعقيب يك كمپاني ارائه دهنده خدمات اينترنت در طهران هستيد، در گوگل و يا هر موتور جستجوي ديگر، عبارت "اينترنت پرسرعت در تهران" را جست و جو مي نماييد. اين عبارت يك كلمه كليدي براي كمپاني هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي كه در شهر طهران هستند، محسوب مي شود. اين كمپاني ها با وارد نمودن اين عبارت و ساير عبارات همانند آن در متاتگ ها مايه بالا رفتن احصاء سايت خويش در موتورهاي جست و جو مي شوند. هرچه كليد كلمات ريزبين تر و مرتبط با مفهوم برگزيدن شوند، نتيجه اي كه موتور جستجو در كمر بستن كاربر مي گذارد مفيدتر خواهد بود.
استفاده از كلمات كليدي گرد از تكنيك هاي بهينه سازي تارنما (SEO)  است، البته از آن جايي كه وب مسترها براي بالا بردن آمار سايت خويش در موتورهاي جست و جو، از عبارات نامرتبط با موضوع كار و جنبش سايت خويش استفاده نموده اند، امروزه اكثر موتورهاي جستجو در هنگام نمايه گذاري سايت ها، ضريب و وزن كمي براي واژه كليدي در نظر مي گيرند. كلمات كليدي در زبان هاي برنامه نويسي به چه معنا است؟
برخي از واژه ها در زبان هاي برنامه نويسي هستند كه امكان به كارگيري آن ها به عنوان يك متغير  (variable) وجود ندارد. اين واژه ها توسط برنامه رزرو شده اند و براي برنامه حائز يك معنا و مفهوم مشخص هستند.هر زبان برنامه نويسي حائز گردآور اي از واژه ها كليدي است كه امكان استفاده از آن ها به عنوان يك متغير وجود ندارد.

خبرگوناگون ال‌جي عرضه تلويزيون‌هاي 2020 خود را از اين ماه شروع مي‌كند

۷۸ بازديد

ال‌جي خبر از عرضه تلويزيون‌هاي 2020 خود داده است. اين تلويزيون‌ها شامل سري GX Gallery، مدل‌هاي OLED ZX Real 8K و تلويزيون‌هاي 4K Ultra HD مي‌شوند. هر كدام از تلويزيون‌هاي جديد از جديدترين پورت‌هاي HDMI مانند eARC و ALLM، كه صدا‌ي باكيفيت و ويديوي بدون تاخير ارايه مي‌كنند، بهره مي‌برند. به‌علاوه، ۱۲ تا از اين تلويزيون‌ها از فناوري G-Sync انويديا كه تجربه گيمينگ را بهبود مي‌بخشد، پشتيباني مي‌كنند.

سري جديد GX Gallery شامل سه سايز تلويزيون ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اينچي مي‌شود. به‌گفته ال‌جي اين دستگاه‌هاي OLED داراي طراحي مينيماليستي هستند. براي مثال، نمايشگر آن‌ها به‌لطف تكنولوژي پنل نوآورانه‌اي كه دارند، نياز به نور پس‌زمينه ندارد. به‌خاطر حذف فناوري نور پس‌زمينه، ضخامت تلويزيون فقط ۲۰ ميلي‌متر (مدل ۶۵ اينچي) است كه آن را براي آويزان كردن از ديوار، درست مانند يك قاب عكس، عالي مي‌كند.

تلويزيون OLED ZX Real 8K در دو مدل 88 OLED ZX و 77 OLED ZX قابل دسترس است. همانطور كه از نام آن مي‌توان حدس زد، اين دستگاه از محتواي 8K كه وضوحي چهار برابر 4K و ۱۶ برابر فول اچ‌دي دارد پشتيباني مي‌كند. ال‌جي در توضيح اين مدل‌ها گفته است: براي تضمين تجربه واقعي 8K، تلويزيون‌هاي ال‌جي توانسته‌اند به استاندارد‌هاي تعريف‌شده توسط انجمن تكنولوژي مصرف‌كننده (CTA) براي رزولوشن تلويزيون‌هاي اولترا اچ‌دي دست يابند. آن‌ها اولين مدل‌هاي 8K هستند كه شايسته استفاده از لوگوي CTA 8K Ultra HD شده‌اند.

اما در مورد تلويزيون‌هاي 4K OLED TV بايد بگويم كه ال‌جي سه سايز ۷۷، ۶۵ و ۵۵ اينچي را براي سري‌هاي CX و BX عرضه كرده و يك مدل ۴۸ اينچي CX OLED TV را هم در ماه‌هاي آينده عرضه خواهد كرد. ال‌جي همچنين تلويزيون‌هاي جديد NanoCell را كه شامل هفت دستگاه Real 8K (مدل‌هاي ۷۵ و ۶۵ اينچي Nano99 ،Nano97 و Nano95 و همچنين مدل ۵۵ اينچي Nano95) هستند معرفي كرده است.

اكثر تلويزيون‌هاي OLED و 8K NanoCell امسال، از پردازنده هوش مصنوعي جديد نسل سوم Alpha 9 براي بهبود كيفيت تصوير و صدا بهره مي‌برند. اين پردازنده بر پايه تجربياتي كه ال‌جي از دو نسخه قبلي آن ياد گرفته ساخته شده است.

فروش تلويزيون‌هاي جديد از ماه جاري در آمريكا و كره‌جنوبي آغاز خواهد شد و بعد از آن نيز در اروپا و ساير مناطق عرضه خواهند شد. قيمت دستگاه‌‌ها هنوز مشخص نشده است.

منبع:

https://itresan.com/293783/%D8%A7%D9%84%e2%80%8c%D8%AC%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%e2%80%8c%D9%87%D8%A7%DB%8C-2020-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C/

دانشمند چيني به جرم سرقت فناوري جديد باتري از آمريكا به زندان محكوم شد

۶۷ بازديد

يك دانشمند چيني به جرم سرقت فناوري باتري‌هاي نوين از كارفرماي آمريكايي، به دو سال زندان محكوم شد.فناوري به سرقت رفته براي كمپاني آمريكايي حدود يك ميليارد دلار ارزش داشته و ظاهرا هدف وي از اين سرقت انتقال فناوري به چين بوده است.

اين متخصص ۳۶ ساله كه Hongjin Tan نام دارد، علاوه بر ۲ سال زندان به پرداخت ۱۵۰ هزار دلار جريمه محكوم شده و پس از آزادي نيز سه سال تحت نظر خواهد بود.Hongjin Tan در يك كمپاني نفتي كه نام آن افشا نشده مشغول به كار بوده است. وي در كنار محققان ديگر روي پروژه اي كار مي كردند كه هدف از آن توسعه نسل بعدي باتري و سيستم هاي ذخيره سازي عنوان شده است.

سرقت فناوري

 

بر اساس اسناد دادگاه Tan در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ و پيش از استعفاي ناگهاني از كارش در اين شركت، صدها فايل مربوط به پروژه را دانلود كرده است. وي روز بعد يك درايو فلاش را به شركت برگردانده و ادعا مي كند كه ناخواسته آنرا با خود به خانه برده است.

علي رغم اين ادعا ماموران كمپاني به وي مشكوك شده و پس از بررسي فلش متوجه مي شوند كه اسناد مهمي در رابطه با فناوري باتري روي آن ذخيره بوده اما بعدا حذف شده اند. ماموران سپس پليس فدرال را در جريان قرار مي دهند و آنها هم در بازرسي خانه دانشمند چيني هارد اكسترنالي پيدا مي كنند كه حاوي اسرار تجاري كمپاني نفتي بوده است.

Tan پس از بازداشت در نوامبر ۲۰۱۹ سرانجام به كپي و دانلود فايل هاي پروژه بدون دريافت مجوزهاي لازم اعتراف مي كند. فايل هايي كه به باور دادستان هاي آمريكايي براي چيني ها ارسال شده است. جان ديمر (John Demers)، معاون دادستان كل امنيت ملي امريكا در اين باره مي گويد: «اين پرونده نمونه ديگري از تلاش مداوم چيني ها براي سرقت حق مالكيت فكري آمريكايي است.»

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/29/%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%da%86%db%8c%d9%86/

تعرفه ترافيك سامانه‌هاي آموزش مجازي دانشگاه‌ها با اينترنت همراه اول يك سوم مي‌شود

۷۸ بازديد

به منظور كمك به آموزش غيرحضوري، تعرفه ترافيك دسترسي به سامانه هاي آموزش مجازي دانشگاه هاي كشور با اينترنت همراه اول به يك سوم كاهش مي يابد.

اپراتور اول كشور با انتشار اين خبر اعلام مي‌كند كه با گسترش ويروس كرونا، در راستاي مسئوليت اجتماعي و حفظ سلامت دانشجويان، تعرفه دسترسي به سامانه‌هاي آموزش مجازي تمامي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به يك سوم كاهش مي‌دهد.

براساس اين اطلاعيه، دانشگاه هاي متقاضي استفاده از اين طرح مي توانند با ارسال درخواست خود به ايميل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت نام اقدام كنند. استفاده از شبكه اينترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوي همراه با تخفيف خواهد بود.

دانشجويان مي توانند وضعيت تعرفه استفاده از ترافيك سامانه هاي آموزش مجازي را از درگاه هاي اطلاع رساني دانشگاه متبوع خود پرس و جو كنند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/29/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af/

راهنماي تحقيق كلمات كليدي

۸۱ بازديد

ا پژوهش و پژوهش بر روي تقاضاي بازار در مورد كلمات كليدي، نه فقط مي‌توانيد بدانيد چه گونه واژه ها و عبارت هايي براي منظور قرار دادن در دامنه سئو پسنديده هستند، بلكه قادر خواهيد بود به طور كلي اطلاعات خوبي در باره مشتريانتان به دست آوريد.
استفاده از كلمات كليدي همش براي جذب بازديد كننده به سايت باره بهره‌گيري قرار نمي‌گيرد بلكه مي‌تواند بازديدكننده هاي مناسبي براي سايت به ارمغان بياورد. مفيد بودن چنين هوشي را نمي‌توان كتمان كرد. به كمك تحقيق واژه ها كليدي مي‌توانيد تغيير در تقاضاها را پيش‌بيني كنيد و به شرايطِ در حالِ تغييرِ بازار پذيرش دهيد. در اين شرايط توانا خواهيد بود محصولات، خدمات و محتواي مناسبي براي جستجوكنندگان ايجاد نماييد. در تاريخ بازاريابي، هرگز چنين موانعي در ورود به فهم علت مشتريان در هر صنعتي وجود نداشته است.
چگونه ارزش كلمات كليدي را بسنجيم؟كلمات كليدي چقدر براي سايت شما مهم هستند؟ اگر فروشگاه آنلاين براي فروش كفش داريد مي‌توانيد براي عبارت‌هايي همچون ‘پوتين سياه’ يا ‘كفش قهوه‌اي فروشي’ داشته باشيد؟ عبارت هايي كه در موتورهاي جستجو وارد مي‌شوند اغلب در اختيار وبمسترها قرار دارند و استفاده از ابزارهاي مرتبط با پژوهش كلمات كليدي به شما فرمان مي‌دهد چنين اطلاعاتي را به دست آوريد. با اينحال، چنين ابزارهايي نمي‌توانند به طور مستقيم ارزشمند بودن آن‌ها براي جذب ترافيك را نشانه دهند. براي فهم ارزش كليدواژه ها بايد سايت خويش را بشناسيد، فرضيه سازي كنيد، تست كنيد و اين‌كار را تكرار نماييد. اين ساختاره اصلي بازاريابي در وب است.
پژوهش واژه ها كليديفرآيند اصلي براي ارزيابي ارزش كليدواژه هااز خودتان بپرسيد:آيا كلمات كليدي گزينش شده به محتواي سايت پيوسته است؟ آيا جستجوكنندگان مي توانند چيزي كه به دنبالش هستند را در سايتتان بيابند؟ آيا مي‌توانند از چيزي

ارزيابي سختي كلمه كليدي

كه در سايت پيدا كرده اند خوشنود و خشنود باشند؟ آيا شدامد برآمده از اين جستجو مي‌تواند سهم مالي داشته باشد يا ساير اهداف سازماني را برآورده كند؟ اگر پاسخ شما به همگي اين سوالات مثبت است مي‌توانيد به گذرگاه خود پيوسته دهيد.
واژه و عبارت مدنظر خود را جستجو كنيد:اينكه بدانيد چه سايت هايي در حال آماده براي واژه ها كليدي مدنظرتان رتبه اي در موتورهاي جستجو دارند بصيرت عميقي در باره رقبا برپايي مي كند و مي تواند سختي يا سهولت به دست آوردن رتبه براي آن كلمه را مشخص نمايد.
آيا تبليغات براي واژه كليدي در بالا و ذيل نتايج طبيعي پرتو ديتا مي شود؟عموما اگر تبليغات زيادي را براي كليدواژه مدنظر در موتورهاي جستجو مشاهده كرديد بايد بدانيد كه آن كلمه ارزش فوقاني دارد. اگر مشاهده كرديد كه تبليغات متعددي بالاي تبليغات طبيعي نشانه ديتا شده است بايد بدانيد كه آن واژه زياد سودمند است و مي تواند نرخ تبديل احسان برايتان داشته باشد.
يك كمپين نمونه براي كليدواژه هاي خود در گوگل ادوردز و ادسنتر بينگ خريداري كنيد:اگر سايت شما رتبه اي براي كلمه كليدي مدنظر ندارد مي توانيد يك ترافيك نمونه براي آن خريداري كنيد و ببينيد اين شدامد به مشتري تبديل مي‌شود يا خير. در گوگل ادوردز، گزينه انطباق دقيق را برگزيدن نماييد و ترافيك را به سمت صفحه مرتبط بر روي سايت هدايت نماييد. بازديدها و نرخ تبديل را در طول مقطعي كه كمپين را اجرا مي‌كنيد پيگيري نماييد.
به كمك ديتا هايي كه جمع آوري كرده ايد، ارزش دقيق هر واژه كليدي را تعيين نماييد:به عنوان مثال فرض كنيد كه تبليغ جستجوي شما حدود 5000 بازديد در روز و حدود 100 بازديدكننده براي سايت برپايي كرده است. سه نفر از اين ها به مشتري تبديل شده اند و سود كلي آن ها 300 دلار است. در چنين شرايطي، بازديد كننده يكتا براي آن واژه كليدي 3 دلار براي شما ارزش خواهد داشت. اين 5000 بازديد در 24 ساعت مي‌تواند نرخ كليك 18 لغايت 36 درصد را برپايي كند. اين موضوع به معناي 900 الي 1800 بازديد در هر روز، با سه دلار فايده و يك الي دو ميليون دلار در سنه است.
حتي بهترين تخمين‌ها در مورد ارزش كلمات كليدي نيز ممكن است تحت تاثير فرايند بهينه سازي باشد. به خاطر داشته باشيد كه بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در برگيرنده آزمايش مكرر و دائمي و سپس بهبود آن است. حتي اگر سئو احد از سرمايه گذاري هاي مهم با بازگشت بالا باشد، مفتوح هم ارزيابي و مقايسه كاميابي براي ادامه شغل بايسته است.
درك كلمات كليدي دم طويل و تقاضاي موجود در اين حوزه:خوب فرض كنيد يك فروشگاه آنلاين فروش كفش داريد. همنشين داريد براي كلمه اي همچون كفش رتبه نخست را در نتايج موتورهاي جستجو به دست آوريد.
سرو كار داشتن با كلمات كليدي كه 5000 جستجو در روز داشته است يا حتي در روز 500 جستجو را ايجاد كرده بسيار عالي است. اما در درستي چنين كلمه هاي محبوبي كمتر از 30 درصد جستجوهاي اتمام شده در وب را به خود برگزيدن مي دهند. 70 درصد باقي باقيمانده بر روي كلمه هايي استوار است كه به آن ها واژه ها كليدي دم طويل مي گويند.كلمات كليدي دم طويل در برگيرنده ميليون‌ها جستجوي بي همتا هستند كه شدني است در طول روز چندين بار جستجو شوند، ولي بيشتري قريب به اتفاق جستجوها در موتورهاي جستجو را تشكيل مي‌دهند.
درس ديگري كه بازاريابان دامنه موتورهاي جستجو بايد بدانند اين است كه واژه ها كليدي دم دراز اغلب نرخ تبديل بهتري دارند. زيرا افرادي را جذب مي‌كنند كه در چرخه خريد/تبديل پيمان دارند. فردي كه به تعقيب واژه كفش در موتورهاي جستجو مي‌گردد به گمان كردن زياد در حال بازبيني و گشت و گذار اينترنت است و براي خريد هنوز آماده نشده است.  با اينحال فردي كه از كلمات كليدي دم دراز بهره‌گيري مي كند، براي خريد حاضر است. فهم منحني تقاضاي جستجو از اهميت فوقاني برخوردار است.

رانندگان تاكسي‌هاي اينترنتي در سامانه سماس ثبت نام كنند

۷۱ بازديد

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري از الزام ثبت نام تمامي رانندگان تاكسي‌هاي اينترنتي در سامانه سماس به منظور دريافت سهميه سوخت بنزين خبر داد.

«مرتضي ضامني» اعلام كرده كه تمامي فعالين تاكسي‌هاي اينترنتي اعم از موتور سواران و رانندگان ماشين‌هاي شخصي و وانت‌داران موظف هستند تا اطلاعات خود را در سامانه سماس وارد نمايند: «بر اساس اين دستورالعمل تمامي فعالان حوزه‌هاي اينترنتي در بخش حمل و نقل بايد پيمايش‌هاي خودشان را در اين سامانه ثبت كنند و متناسب با پيمايشي كه داشتند مي‌توانند نسبت به دريافت سهميه سوخت اقدام كنند.»

 

ضامني گفته كه با راه‌اندازي اين سامانه، تمامي اقدامات سيستمي انجام خواهد شد و نيروي انساني در كار نخواهد بود كه پروسه زمان بر شود؛ در واقع بر اساس گفته‌هاي او بايد گفت كه استعلام‌هاي مورد نظر به صورت سيستمي انجام مي‌شود و افراد مي‌توانند سهميه سوخت خود را در اين حوزه دريافت كنند.

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور اظهار داشته كه بر اساس اين سامانه، خودرو‌هاي دوگانه‌سوز و تك‌سوز استعلام‌هاي لازم را دريافت مي‌كنند و هر ماه سهميه سوخت مورد نظر به آن‌ها اختصاص مي‌يابد: «در اجراي طرح سهميه‌بندي سوخت وزارت نفت مدل جديدي را ارائه كرد كه آن هم پرداخت اعتباري مابه‌التفاوت قيمت پايه سوخت نسبت به آزاد بود و اين اقدام براي اولين بار در كشور انجام مي‌شود.»

به گفته ضامني تاكسي‌هاي اينترنتي سرويس مدارس و آژانس‌ها به اين شكل سوخت خود را دريافت مي‌كنند. او تاكيد مي‌كند كه اين افراد بر اساس پيمايشي كه داشته‌اند سهميه سوخت دريافت خواهند كرد و اين سهميه را چنين برمي‌شمرد: «تاكسي‌هاي اينترنتي مي‌توانند بر اساس پيمايشي كه داشتند تا سقف ۳۰۰ ليتر سوخت دريافت كنند. آژانس‌ها و تاكسي‌هاي تلفني هم ماهانه تا سقف

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/29/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c/

توزيع ملزومات بهداشتي در ناوگان اسنپ

۶۶ بازديد

روابط عمومي اسنپ خبر مي‌دهد كه باشگاه رانندگان اين شركت، در طرح «سفر به سلامت» اقدام به توزيع ملزومات بهداشتي براي پيشگيري و مقابله با ويروس كرونا مي‌كند. همچنين در مرحله دوم اين طرح كه از اواخر هفته آغاز مي‌شود قرار است ون‌هايي در تهران و چندين شهر ديگر وظيفه ضدعفوني كردن خودروهاي اسنپي را بر عهده بگيرند.

در مورد ويروس كرونا يك حقيقت مسلم وجود دارد، پيشگيري بهترين راه است. اسنپ به واسطه مسئوليتي كه در قبال سلامتي كاربرانش دارد اين روزها تلاش مي‌كند تا به سهم خود در جهت پيشگيري از شيوع اين بيماري گام بردارد. روابط عمومي اسنپ درباره نقطه شروع اقدامات اين شركت در برابر گسترش ويروس كرونا مي‌گويد: «بلافاصله بعد از خبر شيوع كرونا در ايران، فرهنگ‌سازي و آموزش را آغاز كرديم. آموزش و اطلاع‌رساني به دو بخش كاربران راننده و مسافر تفكيك شد و از تمام كانال‌هاي ارتباطي اسنپ مانند پيامك، پوش نوتيفيكيشن، سايت، شبكه‌هاي اجتماعي و بروشور و پوسترهاي آموزشي براي انتقال روش‌هاي جلوگيري از شيوع بيماري استفاده كرديم.»

تجهيز ناوگان اسنپ براي مقابله با گسترش ويروس

همچنين اقدامات عملي براي پيشگيري از هرگونه احتمال شيوع ويروس در ناوگان اسنپ در دستور كار قرار گرفته است. باشگاه رانندگان اسنپ تلاش مي‌كند تا با طرح «سفر به سلامت» در مسير حفظ سلامت رانندگان و مسافران قدم بردارد. روابط عمومي اسنپ در اين باره توضيح مي‌دهد:

«در فاز اول اين طرح وانت‌هايي برندد شده‌ همراه با بسته‌هاي بهداشتي در سطح شهر تهران تردد مي‌كنند و ملزومات بهداشتي لازم براي مقابله با ويروس را به طور رايگان در اختيار رانندگان اسنپ قرار مي‌دهند. در هر بسته علاوه بر اقلام بهداشتي، يك برگه آموزشي قرار دارد كه توصيه‌هاي لازم در مورد استفاده صحيح از محتويات بسته را به اطلاع رانندگان مي‌رساند.»

در نهايت به نظر مي‌رسد فراتر از مسئوليت شركت‌ها اگر هر كدام از افراد جامعه براي جلوگيري از گسترش بيماري تلاش كند، به سلامت مي‌توانيم اين روزها را پشت سر بگذاريم. فراموش نكنيم قبل از هر چيزي رعايت بهداشت فردي و توصيه‌هايي مانند شست‌وشوي مداوم دست‌ها و پرهيز از تماس نزديك با كساني‌كه علايم تنفسي دارند مي‌تواند كمك كننده باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/29/%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-%d9%85%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%88%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be/