آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

بازاريابي و فروش در ايران چگونه بايد انجام شود؟

۸۱ بازديد

فرق بين بازاريابي و فروش در ايران

اصلا فرق بين بازاريابي با فروش را ميدانيم؟

معلوم است كه نميدانيم، ما هنوز فكر ميكنيم بازاريابي يعني همان خانومي كه با تلفن???? زنگ ميزند به خانه هاي مردم و كپسول آتش نشاني مي‌فروشد.

اما آيا واقعا همينطور است؟

بجز شركت هاي خيلي بزرگ يا شركت هايي كه اصالتا ايراني نيستند اين اصل، يعني جداسازي فروش از بازاريابي را كسي اجرا نمي‌كند. حداقل 70 درصد از شركت ها  اجرا نمي‌كنند.

هنوز توي آگهي ها ميزنيم يك نفر خانم براي بازاريابي و فروش ؟؟؟؟

اين يعني چي يعني همين كه نميدانيم بازاريابي با فروش چه فرقي دارد.

ما يك نفر را ميخواهيم كه با تلفن زنگ بزند به مشتري هايمان و بگويد كه فلان محصول را داريم.

تازه خيلي پيشترفت كرديم اومديم دسته بندي كرديم مشتريهايمان را و به همه زنگ نميزنيم. اين شده اوج بازاريابي و فروش ما.

خود من بعنوان بازارياب و فروش استخدام شدم و هنوز نميدانم چه كاري انجام ميدادم.

چون گاهي بازاريابي ميكردم، البته بازاريابي و فروش رو به معناي واقعي ميگويم كه توي مقاله هاي پيش كلي راجع بهش توضيح داديم. گاهي هم فروش انجام ميدادم  بدونه اينكه بدونم اصلا دارم چه كاري انجام ميدهم.

به نظر من توي ايران فروش فقط بر اساس تجربه مشتريان، و بيلبوردها و نياز ها انجام ميشه و هيچ بازاريابي درست و حسابي راجع به محصولات اصلا نمي‌شود.

اين مقاله را بخونيد تا با هم بفهميم كه توي ايران چه اشتباهاتي انجام ميدهيم.

بازاريابي در ايران به چه معناست؟

بازاريابي در ايران به همون معناي فروش يك جنس است. كسي كه فروش خوبي داشته باشد و اصول مذاكره رو بداند ميتواند مدير فروش شود. بازاريابي در ايران معناي خاصي ندارد.

تجربه كوچك من در فروش بهم ميگه كه اگه يكم بلد باشي خوب حرف بزني و با تلفن مردم را بتواني متقاعد كني كه ازت خريد كنن ميتواني مدير فروش بشوي

بازاريابي و فروش در ايران چگونه بايد انجام شود؟

و حقوق بالاتري بگيريد. تجربه به من ميگويد بدون داشتن برنامه و اينكه بداني بازاريابي كلا چي هست ميتواني كلي پيشرفت كني.

فهميديم كه بازاريابي در ايران زياد معناي خاصي ندارد. اگر ميخواهيد در شركت خود بهترين فروش را داشته باشيد بازاريابي ياد بگيريد نه مذاكره و فروش. اگر شما هم فروش بلد باشيد هم بازاريابي ميتوانيد مدير فروش فوق العاده اي باشيد كه هيچ رقيبي در حوزه خودش در كسب و كار مورد فعاليتش نداشته باشد.

انواع بازاريابي در ايران

خب با توجه به گفته هاي بالا خيلي واضح است كه انواع بازاريابي خاصي هم توي ايران نبايد انجام بشود.

اما فروشندگان بدون اينكه خودشون بدانند يكسري كارها رو انجام ميدهند كه انواع بازاريابي خود به خود انجام مي‌شود.

مهمترين نوع بازاريابي در ايران بازاريابي تلفني است:

بازاريابي اول( تلفني ) :
بازاريابي تلفني: الو سلام من ... هستم از شركت ..... ميخواستم بگم من محصول ........دارم. مشتري: نه ممنون نيازي ندارم.
بازاريابي دوم( كاتالوگي ) :
بازاريابي كاتالوگي است. اين نوع هم ما محصولاتمان را توي يك كاتالوگ ميگنجانيم و به دست مشتري هايمان ميدهيم بدون اينكه تفكيك كنيم كدام محصول براي كدام مشتري مناسب است.
بازاريابي سوم( اينترنتي ) :
اينترنتي. اين نوع رو تازه ياد گرفتيم و به نسبت بقيه انواع بازاريابي بروزتر شديم. محصولاتمان را توي كانال هاي تلگرام و اينستا گرام ميزاريم و در مقابل فالور هاي فيك خريداري ميكنيم و بعد توقع فروش بيشتر را داريم.
بازاريابي نوع چهارم( حضوري ) :
بازاريابي حضوري. در اين نوع هم حضورا به مكان مورد نظر ميرويم بدون اطلاعات قبلي و با يك كاتالوگ به دست وارد مجموعه ميشويم و با مشتري صحبت ميكنيم و انتظار فروش بيشتر داريم.

مهارت هاي يك مدير فروش

  • مهارت هاي فروش و بازاريابي
  • مهارت هاي فروش و بازاريابي در واقع مهارت هاي يك مدير فروش است.
  • مهارت مذاكره
  • مهارت گفتگو
  • مهارت برد-برد
  • مهارت كنار آمدن
  • مهارت سايت، سئو
  • مهارت فروش، بازاريابي، شناسايي محصول، مذاكره تلفني، مذاكره حضوري
  • مهارت شناسايي ساعات فعاليت فروش
  • مهارت برنامه ريزي،مهارت سوال پرسيدن
  • مهارت گوش دادن
  • مهارت كنار آمدن با مشتري
  • شناسايي رقبا

و تمامي مهارت هاي مربوط به اين حوزه مهارت يك مدير فروش است.

اين يك مقاله ساده در مورد فروش و بازاريابي در ايران بود. براي درك بهتر مقاله هاي رايگان سايت ما را حتما مطالعه كنيد. داشتن يك مدير فروش لايق اين امكان را به مجموعه ميدهد كه براي فروش خود، براي روزهاي هفته، ماه ها حتي سال هاي خود برنامه ريزي داشته باشد.

دستگيري مهندس چيني به اتهام سرقت اطلاعات سامانه دفاع موشكي آمريكا

۷۴ بازديد

FBI يكي از مهندسان سابق شركت Raytheon را به اتهام سرقت اطلاعات طبقه بندي شده درباره سامانه دفاع موشكي آمريكا و انتقال آن به چين دستگير كرده است.

كمپاني آمريكايي Raytheon در ساخت سلاح هاي نظامي، به ويژه موشك تخصص دارد و از مهمترين پيمانكاران نظامي ايالات متحده به شمار مي رود. پليس فدرال آمريكا يكي از مهندسان سابق اين شركت به نام Wei Sun را به اتهام انتقال لپ تاپ حاوي اطلاعات محرمانه درباره سامانه دفاع موشكي به چين بازداشت كرده است. اين مهندس ۴۸ ساله از سال ۲۰۰۸ به مدت يك دهه در واحد برق Raytheon سرگرم طراحي مدارهاي آنالوگ بوده است.

به گفته مقامات آمريكايي Wei Sun در تاريخ اول دسامبر ۲۰۱۸ درخواست خود را براي مرخصي و خروج از كشور مطرح كرده است. علي رغم موافقت مديران Raytheon با اين درخواست، به وي هشدار داده شده كه از همراه بردن لپ تاپ كاري به واسطه داده هاي محرمانه ذخيره شده در آن خودداري كند؛ با اين حال وي اين هشدارها را ناديده گرفته و لپ تاپ HP را در ۱۸ دسامبر از آمريكا خارج كرده است.

سامانه دفاع موشكي آمريكا

 

Wei Sun حدود ۲ هفته بعد از اين ماجرا با ارسال ايميلي به كمپاني به بهانه تحصيل و اشتغال خارج از ايالات متحده از كارش استعفا داد. وي يك هفته پس از اين ماجرا و در بازگشت به آمريكا توسط ماموران امنيتي كمپاني Raytheon مورد پرس و جو قرار گرفته و ابتدا مدعي شده بود كه به سنگاپور و فيليپين سفر كرده اما در ادامه با رد اظهارات قبلي مقصد خود را چين، كامبوج و هنگ كنگ اعلام كرده بود.

اين اظهارات ضد و نقض باعث مشكوك شدن ماموران شده بود. در بازرسي هاي به عمل آمده دستكم پنج فايل حاوي اطلاعات طبقه بندي شده در مورد مدارهاي مجتمع قابل برنامه ريزي (FPGA) در لپ تاپ وي پيدا شده كه در برنامه هايي نظير AMRAAM و RKV كاربرد دارند.

Raytheon از اين مدارها در سامانه دفاع موشكي هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به زمين استفاده مي كند. هرچند پنتاگون از سال گذشته برنامه RKV را به خاطر برخي مسائل كنار گذاشت اما سامانه AMRAAM كماكان عملياتي است و ارتش از آنها استفاده مي كند. Wei Sun از كارش در Raytheon اخراج شده و در دادگاه به تخطي از قوانين قاچاق فناوري هاي تسليحاتي متهم شده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/03/%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%88%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9/

توليد محتوا گرافيكي چيست؟

۸۶ بازديد

ا اشاعه روزافزون كسب و كارهاي اينترنتي صاحبان مشاغل براي ديده شدن دربايستن به تبليغات مفصل تر و جذاب دارند . از آنجايي كه آمارها نشانه ميدهد تصاوير

توليد محتوا گرافيكي براي شبكه هاي اجتماعي چيست؟

گرافيكي و محتواي صوتي و تصويري بهتر از محتواي متني در ذهن مخاطبان ثبت مي‌گردد و مخاطبان اكثريت را جذب ميكند، لذا بهترين گزينه براي شناساندن محصولات به بازار هدف خويش خواهد بود. در اين نوشتار شما را با شيوه ي توليد محتواي گرافيكي آشنا خواهيم كرد.

توليد محتواي گرافيكي - گرافيك چيست؟گرافيك چيست؟گرافيك را مي‌توان از چند منظر بررسي كرد ولي از عقيده لغوي به معناي ترسيم و نوشتن مي­باشد. هرچيزي مثل تصوير، نقاشي، رنگ­هاي گوناگون كه بر روي بوم، ديوار،.. برپايي مي­گردد را طراحي گرافيگي مي ­نامند.
توليد محتواتوليد محتواي گرافيكي - فرآوري محتواي متني
در اين روزها عبارت فرآوري درونمايه را احتمالاً بسيار شنيده باشيد، درونمايه مي‌تواند هرچيزي مثل بليت كنسرت، فيش رستوران، تصويرهاي كشيده شده بر روي بزرگراه‌ها و … را شامل مي‌شود.
اما چيزي كه در وب مهم است، توليد درونمايه بصورت منحصر به فرد براي همان وب‌­سايت است. اگر درونمايه متناسب با مخاطبان ايجاد نگردد مطمئنا نمي‌توانيد به اهداف كسب و كارتان دست پيدا كنيد.
توليد درونمايه بايد بصورت كاملا انحصاري براي آن كسب و كار تعبيه و توليد گردد و هيچ نوع كپي برداري از سايت­هاي ديگر نباشد. از اين روش مي­توانيد مخاطبان سايت خود را راضي حفاظت و وانگهي از موتورهاي جستجو  امتياز مثبت دريافت كنيد.
توليد درونمايه شامل فرآوري محتوا ويديويي (تصويري)، توليد محتواي گرافيكي، پادكست (توليد محتواي صوتي) و توليد محتوا متني در وب ميباشد.هركدام از اين محتواها داراي استانداردهايي هستند كه براي فرآوري آن بايد يك استراتژي گردآوري شود. حتما از متخصصين توليد درونمايه براي كسب و كارتان استفاده كنيد.
پيشنهاد وب رمز: سالنامه محتوايي؛ ايجاد تقويم توليد محتوا در ۳ گام و راهكارهاي كاميابي آن
توليد محتواي گرافيكيتوليد محتواي گرافيكي - محتواي گرافيكي توليد كنيد
امروزه افراد علاقه بسياري به جذب تند مخاطب دارند و بدين منظور از گرافيك براي انتقال درونمايه بهره‌گيري مي‌كنند. محتواي گرافيكي مخاطبان بسياري را جذب يك سايت مي‌كند. توليد محتواي گرافيكي داراي اصول گرافيكي است كه بايد بدست كارشناس گرافيك فرآوري شود لغايت بازدهي لازم را داشته باشد.محتواي گرافيكي اگر جذاب باشد مي‌تواند نرخ اشتراك گذاري فوقاني را در شبكه­‌هاي اجتماعي داشته باشد. بايد اين سوژه را در نظر گرفت كه اگر محتواي گرافيكي را در كنار محتواي متني كاربرد كنيم، استعمال بسيار زيادي خواهد داشت.
 
انواع محتواي گرافيكي در وبعكس نوشتهاينفوگرافيكاسلايداسكرين­شاتموشن­گرافيكطراحي استيكركاربرد فرآوري محتواي گرافيكيجذب تعداد زيادي از مخاطباناشتراك گذاري در شبكه­‌هاي اجتماعيتبديل مخاطب به مشتري ( افزايش نرخ تبديل )رتبه دريافت در موتورهاي جستجوسهولت ارائه اطلاعتخسته نشدن مخاطبينارائه مطالب زياد در كمتر از چند دقيقه

آمارهاي دوازدهمين جشنواره وب و موبايل ايران اعلام شد

۷۶ بازديد

دوازدهمين  جشنواره وب و موبايل ايران به ايستگاه پاياني خود نزديك مي‌شود و عوامل اين رويداد با ارائه آمارهايي از شركت‌كنندگان و ديگر زواياي اين دوره از جشنواره، اعلام كردند كه بيشترين مشاركت از سوي شركت‌كنندگان در بخش فروشگاه‌هاي تخصصي رخ داده و كمترين مشاركت نيز از سمت نيازمندي‌هاي شهرها و استان‌ها بوده است.

«شايان شليله» بنيانگذار رويداد با اعلام اين نكته كه هدف جشنواره وب و موبايل ايران توسعه فضاي كسب‌وكارهاي آنلاين است، كمك كردن به استارتاپ‌هاي نوپا براي بيشتر شناخته شدن است و همچنين در كنار آن كمك به استارتاپ‌هايي كه چند سالي از عمرشان گذشته و نياز به جلب اعتماد عمومي دارند، از ديگر اهداف جشنواره است. او مي‌گويد در ۱۲ سال گذشته ۲۱۱۵۳ وبسايت و ۷۴۱۲ اپليكيشن موبايل در اين رويداد ثبت نام كرده‌اند:

«در رويداد امسال ۲۵۶۶ وب‌سايت ثبت نام كرده‌اند كه ۱۹۰۲ از آنها تاييد شده و از بين ۵۲۶ اپليكيشن موبايلِ تعداد ۴۲ اپليكيشن به مرحله نهايي رسيدند. همچنين تا كنون ۱۸۲.۲۰۹ راي در مرحله اول ثبت نام صورت گرفته و در راي گيري مردمي نيز ۳۰۲.۳۸۵ راي تا به امروز اخذ شده است.»

جشنواره وب و موبايل ايران

 

به گفته شليله آنها از ۲۸ نفر داور براي داوري اين رويداد دعوت بعمل آوردند كه ۲۱ نفر از آنها در شوراي داوران باقي ماندند. او همچنين مي‌گويد در بخش گروه‌هاي ويژه فناوري بيش از ۷۰ شركت دانش بنيان در ۶ شاخه مختلف تا به امروز در جشنواره ثبت نام به عمل آوردند. شليله مي‌گويد آنها قصد دارند ۵۱ تنديس براي بهترين وبسايت‌ها و ۳۴ تنديس براي بهترين اپليكيشن‌هاي موبايل در نظر بگيرند و همچين ۱۸ تنديس به گروه‌هاي ويژه اهدا نمايند. او در ادامه صحبت‌هاي خود به بيشترين مشاركت‌ها و كمترين مشاركت‌ها اشاره كرد و گفت:

«فروشگاه‌هاي تخصصي و خدمات مربوط به كسب‌وكارها (B2B)، فروشگاه آنلاين، شركت‌ها و موسسات خصوصي، آموزش آنلاين و وب‌سايت‌هاي شخصي بيشترين مشاركت را در اين دوره از جشنواره داشتند و كم‌ترين مشاركت به نيازمندي‌هاي استان‌ها، خريد بليت سينما و تئاتر، تامين‌كنندگان اينترنت و زيرساخت، شركت‌هاي عضو سازمان بورس و بازي آنلاين ايراني تحت وب مرتبط است.»

شليله با اشاره به رويداد هفت شهر تاكيد كرد كه آنها شعار ايران تهران نيست را در اين دوره از جشنواره به مرحله عملياتي رسانده‌اند و در شهرهاي اصفهان، مشهد، رشد، قزوين، يزد، بابلسر و شيراز اين جشنواره را ادامه داده‌اند: «در اين مراسم‌ها از ۲۰ استارتاپ استاني تقدير شد و بيش از ۲۰۰۰ نفر در آنها شركت كردند و به ۵۰ سخنراني بومي گوش دادند.»

جشنواره وب و موبايل ايران

 

او خبر داد كه در هفت شهر بعدي كه در سال ۱۳۹۹ برگزار مي‌شود، شهرهاي تبريز، كرمان، اهواز و بندرعباس جزو كانديداهاي تاييد شده هستند و شهرهاي ديگر نيز به زودي معرفي خواهند شد. «ميلاد احرام‌پوش»، هم‌بنيان‌گذار اين رويداد نيز گفت: «در مراسم اختتاميه تلاش خواهيم كرد تا عصاره سخنراني‌هايي كه در طول هفت شهر شنيده شده را در پايتخت بشنويم و در انتخاب سخنرانان و مضمون صحبت‌هاي آنها نهايت دقت و سنجش را به كار برده‌ايم.» احرام‌پوش همچنين تاكيد كرد كه در مراسم اختتاميه هيچ سخنران دولتي در بين اين افراد وجود ندارد و دولتمردان در اين مراسم صرفاً شنونده خواهند بود.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/03/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

اجراي حملات DDoS با نفوذ به سيستم كنترل دسترسي ساختمان‌ها

۷۶ بازديد

يكي از سرگرمي‌هاي هكر‌ها، حمله به دستگاه‌هاي مبتني بر اينترنت اشياء است. آن‌ها از سيستم‌هاي امنيتي بعضا ضعيف اين دستگاه‌ها استفاده مي‌كنند و با نفوذ به شبكه آن‌ها، انواع حملات DDoS را ترتيب مي‌دهند. اخيرا نيز هكر‌ها سيستم‌هاي كنترل شركت نورتك را هدف گرفته‌اند.

دستگاه مورد بحث Linear eMerge E3 نام دارد كه در دسته سيستم‌هاي كنترل دسترسي قرار مي‌گيرد. از اين دستگاه بيشتر در شركت‌ها، كارخانه‌ها و پارك‌هاي صنعتي استفاده مي‌شود تا سطح دسترسي كاركنان به بخش‌هاي مختلف تعيين شود. به زبان ساده هر كس با توجه به سطح دسترسي خود مي‌تواند به يك سري بخش‌ها برود يا اين كه اجازه ورود به بخش‌هاي مشخصي را نداشته باشد.

در بهار سال گذشته، شركت فعال در حوزه امنيت به نام Applied Risk بيش از ۱۰ مورد از آسيب‌پذيري‌هاي دستگاه Linear eMerge E3 را پيدا كرده بود و آن را به شركت سازنده آن (نورتك) گزارش داده بود. با وجود اين كه ۶ مورد از ۱۰ مورد اين آسيب‌پذيري‌ها، امتياز شدت خطرناكي ۹.۸ از ۱۰ را گرفته بودند، شركت نورتك نتوانسته بود پچ يا بروزرساني مشخصي براي دستگاه‌هاي خود ارائه كند.

حملات DDoS

 

اكنون گزارش شده است كه هكرها به دنبال دستگاه‌هاي Linear eMerge E3 هستند تا با استفاده از اين آسيب‌پذيري‌هاي برطرف نشده، به شبكه‌هاي داخلي سازمان‌ها نفوذ كنند و حملات DDoS را ترتيب دهند. مهمترين آسيب‌پذيري كه در اين هك‌ها از آن استفاده مي‌شود، شدت وخامت ۱۰ از ۱۰ دارد و به طور كلي، كنترل سيستم را در اختيار هكرها مي‌گذارد.

هكر‌ها با نفوذ به اين شبكه‌ها، حملات DDoS و بد‌افزارها را وارد آن مي‌كنند. اولين مورد اين اقدامات نيز در ۱۹ دي گزارش شده است. بر اساس اطلاعاتي كه از اين حملات به دست آمده، مي‌توان تاييد كرد كه روزانه بيش از هزار حمله در ۱۰۰ كشور مختلف انجام مي‌گيرد كه بيشترين آن‌ها در ايالات متحده است.

حملات DDoS

 

البته سطح حملات بالا نيست و تنها ۲۳۷۵ دستگاه Linear eMerge E3 در اين گزارش آمده است. يكي از راه‌حل‌هاي پيش‌گيري از دچار شدن به چنين اتفاقاتي، ايجاد يك فايروال يا شبكه خصوصي مجازي است تا هكرها نتوانند با نفوذ به شبكه داخلي شركت‌ها، اطلاعات محرمانه آن‌ها را به سرقت ببرند. شركت نورتك اما هنوز هيچ بروزرساني براي برطرف كردن اين اسيب‌پذيري ها منتشر نكرده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/03/%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-ddos-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b0-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d8%b3%d8%aa/

آموزش توليد محتوا براي شبكه هاي اجتماعي

۸۸ بازديد

آيا لغايت به حال به فكر فعاليت حرفه اي در شبكه هاي اجتماعي افتاده ايد. فرآوري درونمايه براي شبكه هاي اجتماعي كه خود نوعي سوشال ماركتينگ است اما در پايين مجموعه بازاريابي محتوا قرار ميگيرد. شبكه هاي اجتماعي به اين انگيزه كه اكثرا مجاني هستند و

انواع مختلف توليد محتوا براي شبكه هاي اجتماعي

مخاطبان زيادي هم دارند بسيار براي بازاريابي براي كسب و كار هاي گوناگون مناسب هستند تا جايي كه بعضي از كسب و كار هاي همگي فعاليت هاي تبليغاتي خويش را بر اساس ي همين شبكه هاي اجتماعي بنا كرده اند و خرج هاي زيادي را براي شبكه هاي اجتماعي سپريدن داده اند. اما هر شبكه ي اجتماعي مخاطبان بخصوص خود را دارد و به همين علت محتوايي متناسب با خويش لازم دارد.
بازاريابي محتوا و فرآوري محتوا براي شبكه هاي اجتماعيدر اين دوره ي آموزشي شما با گونه ها فرآوري محتواي مناسب براي گونه ها شبكه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد و مي توانيد راهبرد پسنديده براي هر شبكه ي اجتماعي را براي بيشترين راندمان در شبكه هاي اجتماعي بچينيد.

هلدينگ مالي مفيد اپليكيشن «بامبو» را عرضه مي‌كند؛ يك مربي مالي و مشاور سرمايه گذاري

۷۸ بازديد

«كارگزاري مفيد» كه از بزرگ‌ترين بازيگران در بازار سرمايه ايران است، به زودي اپليكيشني را به نام «بامبو» معرفي مي‌كند. اين اپليكيشن قرار است مربي مالي و مشاور سرمايه‌گذاري افراد باشد و به كاربراني كه آگاهي و تخصص كافي براي فعاليت در بازار سرمايه را ندارند، به شكلي ساده كمك كند تا به اهداف مالي‌شان برسند.

آنطور كه هلدينگ مالي مفيد خبر مي‌دهد، ايده و هدف اپليكيشن بامبو هدايت نقدينگي به بازار سرمايه است؛ اتفاقي كه از يك طرف باعث رشد اقتصاد و توليد در كشور مي شود و از سوي ديگر درهاي اين بازار كليدي را به روي عموم مردم باز مي‌كند. در واقع، شايد بتوان گفت بامبو راهكار ايجاد زندگي مالي هدفمند و ارتقاي دانش مالي براي مردم كشور ماست؛ اپليكيشني كه هلدينگ مالي مفيد مي‌گويد تا پايان بهمن ماه عرضه خواهد شد.

«مهرداد مهربد»، مدير پروژه بامبو كه فارغ‌التحصيل مهندسي پزشكي و مديريت كسب‌و‌كار از دانشگاه بركلي ايالات متحده است و سابقه‌اي ۵ ساله در اكوسيستم استارتاپي كشور دارد و در ۲ سال اخير با كارگزاري مفيد همكاري داشته، براي معرفي بامبو مي‌گويد:

«ايده مديريت سرمايه شخصي، در دو دهه گذشته در دنيا مورد توجه قرار گرفته است و نتيجه اين دغدغه توليد محصولات و اپليكيشن‌هاي كاربردي براي عموم مردم بوده است. در كشور ما اين نياز پر رنگ‌تر است چرا كه دانش عمومي در حوزه مالي نسبتا پايين بوده و از طرفي نقدينگي در كشور به سرعت رو به افزايش است.»

اما بامبو چگونه كار مي‌كند؟ آنطور كه هلدينگ مالي مفيد در گزارش خود مي‌گويد، كاربر بعد از دانلود و نصب بامبو، اهداف مهم مالي خود را به كمك اين اپليكيشن تعيين مي‌كند. اين اهداف مي‌توانند اهداف بلندمدت يا كوتاه‌مدت باشند. در ادامه پيگيري اين اهداف، برنامه و پرداخت منظم، سرمايه‌گذاري آسان و تحقق اهداف، مسيري است كه كاربران در بامبو طي خواهند كرد. بامبو در واقع مربي مالي است كه كاربر را راهنمايي مي‌كند تا زندگي مالي خود را هدفمند كند.

در بامبو سرمايه‌گذاري به صورت مستمر در طول چند ماه يا چند سال صورت مي‌گيرد؛ به نحوي كه سرمايه‌گذاري مستمر را براي كاربر تبديل به يك عادت لذت بخش مي‌كند. در كنار همه اين‌ها، بامبو دانش مالي كاربران خود را در طول مدت حركت به سمت هدف، ارتقا مي‌دهد. اين هلدينگ در رابطه با حضورش در صنعت نوآوري مي‌گويد: «هلدينگ مالي مفيد، به عنوان بزرگترين بازيگر بازار سرمايه ايران، همواره به عنوان مجموعه‌اي نوآور در حوزه صنعت مالي كشور شناخته شده است. به طور مثال امكان معاملات آنلاين در بورس اولين بار توسط مجموعه مفيد در بازار كشور به وجود آمد. با اين حال بازار بورس در كشور ما بازار مهجوري است و اكثريت جامعه به دليل پيچيدگي‌هاي اين بازار سرمايه به آن ورود نكرده‌اند.»

با توجه به اين نكته كه در بلندمدت، معمولا سودآوري بورس از بازارهايي مانند ارز، سكه و املاك بالاتر است، بامبو به عنوان مربي مالي، امكان سرمايه‌گذاري مطمئن و هدفمند را حتي براي افرادي كه هيچ آشنايي با بازار سرمايه و بورس ندارند هم فراهم مي‌كند.

بامبو اكنون مي‌خواهد يك مربي براي تمام مسير باشد؛ يك مربي كه شما را براي تعيين هدف راهنمايي مي‌كند و بعد با كمك خود شما، يك نقشه راه شخصي و متناسب با وضعيت مالي‌تان ارائه مي‌كند: «بامبو وظيفه يادآوري پرداخت‌ها و سرمايه‌گذاري در بازار بورس را هم بر عهده مي‌گيرد و در نهايت به عنوان معلمي دلسوز به شما مديريت مالي شخصي و خانوادگي را آموزش مي‌دهد. آينده بامبو تبديل شدن به يك راهكار جامع براي سرمايه گذاري هوشمند شخصي براي قشرهاي مختلف خواهد بود. هدف بامبو شما كاربران و جهت‌دهي به زندگي مالي شماست.»

در واقع سعي بامبو اين است كه به دو سوال «با پول خود چه كنم؟» و «چطور به اهداف مالي خود برسم؟» جوابي منحصربه‌فرد و مختص به هر كاربر بدهد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/03/%d9%87%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86%da%af-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%85%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88-%d8%b1%d8%a7-%d8%b9/

درآمد بخش سخت افزاري گوگل ميليارد دلاري شد

۷۶ بازديد

تا چند سال قبل كمتر كارشناسي مي توانست آينده گوگل در حوزه سخت افزار را پيش بيني كند، حالا اما در گزارش مالي آلفابت به عنوان صنعتي ميليارد دلاري از آن نام برده شده است.

گزارش درآمدهاي آلفابت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ حاكي از اين است كه عرضه محصولات سخت افزاري گوگل دستكم ۲ ميليارد دلار عايد كمپاني كرده است. گوگل واحد سخت افزار را در كنار سرويس هايي مثل يوتيوب پريميوم و موزيك پريميوم در بخشي تحت عنوان «محصولات ديگر» دسته بندي مي كند كه در سال گذشته جمعا ۱۷ ميليارد دلار درآمد داشته اند.

سهم دقيق سخت افزار از كل اين درآمد اعلام نشده اما حتي در صورت اشاره به آن هم مشخص نبود كدام محصول بيشتر با استقبال كاربران مواجه شده است. با اين حال احتمال مي رود سهم گوشي ها يا لپ تاپ هاي پيكسل بيش از روترها، دوربين ها، اسپيكرها و زنگ هاي هوشمند نست يا دانگل هاي كروم كست باشد.

درآمد بخش سخت افزاري گوگل ميليارد دلاري شد

 

هرچند گوگل هرگز ميزان فروش يا درآمد گوشي هاي پيكسل را علني نكرده اما بر كسي پوشيده نيست كه اين موبايل ها با مشكلات متعدد مواجه بوده اند و فروش پيكسل ۴ هم چندان اميدوار كننده نبوده است. با اين حال از پيكسل 3A به عنوان محصولي موفق نام برده شده كه در نخستين سه ماهه خود دو برابر برخي مدل هاي ديگر فروش داشته است. از طرف ديگر روترهاي واي فاي گوگل هميشه بازار پر رونقي داشته اند و در برهه اي به پر فروش ترين مدل تبديل شده بودند.

يكي ديگر از نكات جالب پيرامون كسب و كار گوگل خبري بود كه ساندار پيچاي در مورد درآمد توسعه دهندگان اندرويد منتشر كرد. به گفته مديرعامل آلفابت اين شركت از زمان راه اندازي گوگل پلي در سال ۲۰۰۸ تا كنون ۸۰ ميليارد دلار به توسعه دهندگان اندرويد پرداخت كرده است. اين رقم هنگفت تقريبا دو سوم ۱۲۰ ميليارد دلاري است كه به جيب دولوپرهاي اپ استور رفته بود.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/

سئو چيست | SEO چيست

۷۵ بازديد

سئو گرد از زيرمجموعه‌هاي ديجيتال ماركتينگ است كه اگر در فضاي آنلاين تكاپو داشته باشيد يا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشيد، ناگزير هستيد براي يادگيري آن وقت بگذاريد.
احتمالاً شما هم چنين جملاتي (يا مانند آن‌ها) را بسيار شنيده‌ايد:
«شما بايد روي سئو سرمايه گذاري كنيد.»
«شما ديده نمي‌شويد؛ اگر در صفحه‌ي اول گوگل نباشيد اصلاً حضور شما در فضاي آنلاين بيهوده است.»
«چرا سئوكار نمي‌آوريد الي مسئوليت بهينه سازي سئو سايت در شركت آوش تك شما براي موتورهاي جستجو را به عهده بگيرد؟»
«اگر سايت … اثناء جستجوي كلمه … در صفحه‌ي اول گوگل مي‌آيد، به خاطر يك سري تكنيك است. اسم اين تكنيك ها سئو است.»
«الگوريتم‌ها عوض شده. كافئين؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ كبوتر؟ سيستم ديپ مايند؟»
«ما مي‌توانيم شما را به صفحه‌ي نخست موتورهاي جستجو بياوريم. مطمئن باشيد اين منطقي‌ترين سرمايه گذاري شماست.»
درس‌هاي مربوط به سئو در متمم با منظور پرورش كارآزموده سئو طراحي نشده‌اند.
بلكه هدف اصلي ما، آشنايي دوستان متممي با كليات SEO و برخي از پايه‌اي‌ترين تكنيك هاي سئو است. تا هم بتوانند كارهاي ساده‌ و اوليه‌ي سئو براي سايت يا وبلاگ خود را مديريت كنند و هم در صورت علاقه، مسيري براي مطالعه و يادگيري بيشتر سئو قبل روي آنها ترسيم شود.
آنچه در پيوستگي مي‌خوانيد:
سئو مخفف چيست؟تعريف سئوموتورهاي جستجوي پراستفادهنقش سئو در كيفيت محتواچيزهايي كه با سئو سايت اشتباه گرفته مي‌شوندتكنيك هاي سئو كلاه سياه در مساوي كلاه سفيدهدف ما در درس تعليم سئوبرخي از مهم‌ترين تكنيكهاي سئومنابع و مراجع ما در‌ آموزش سئوسئو مخفف چيست؟كلمه‌ي SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است كه مي‌توان آن را به بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو برگردان كرد. البته خويش سئو هم در پارسي زياد رايج شده و حتي برخي مواقع تركيب‌هاي اضافي و توصيفي و عبارات كنوني (مانند درمان سئو، سئو كردن، سئو سازي) را نيز با آن مي‌سازند و به‌كار مي‌برند.
هدف طريق هاي سئو اين است كه هنگام جستجوي كاربران در گوگل و ديگر موتورهاي جستجو، اين موتورها رتبه‌ي بهتري را به مقاله‌ها و محتواي يك سايت برگزيدن دهند.
تعريف سئو و چند نكته درباره SEOاگر چه به نظر نمي‌رسد تاكيد بر اهميت SEO چندان بايسته باشد،‌ ولي بد نيست مروري به بعضي آمارهاي منتشر شده درباره موتورهاي جستجو داشته باشيم‌.
طبيعي است كه با توجه به روش اجراي تحقيق، شمردن و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، مي‌توانند متفاوت باشند؛ فلذا چه بسا بهتر باشد به جاي تمركز بر مقدار دقيق اعداد، اغلب به پيمانه و اهميت نسبي آنها توجه كنيم:
 ملت دانشمند روزانه بين ۶ تا ۷ ميليارد بار از موتورهاي جستجو استفاده مي‌كنند (منبع).
 هفتاد لغايت هشتاد درصد جستجوگران، به لينك‌هايي كه به چهره تبليغ (با پرداخت پول) توسط موتورهاي جستجو از آنگونه گوگل، نمايش ديتا مي‌شوند، نگاه نمي‌كنند.
 كسي كه از راه كليك كردن روي لينك در موتور جستجو وارد فضاي آنلاين شما مي‌شود، در مقايسه با كسي كه شما براي بازاريابي به سراغ او رفته‌ايد، براي تبديل شدن به يك مشتري هزينه‌ي اقليت خواهد داشت.
 جستجو بر روي موبايل طي سال‌هاي بازپسين همواره روندي افزايشي داشته و از سنه ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبايل از سرچ دسكتاپ اغلب شده است. در ضمن در حال حاضر، سهم دسكتاپ در مياني ابزارهاي اتصال به اينترنت در سطح دانشمند كمتر از ۵۰ درصد است

دوربين حرارتي؛ چشم سوم آتش نشانان در ميان دود غليظ [تماشا كنيد]

۹۱ بازديد

آتش نشان ها براي اينكه در ميان شعله هاي آتش و دود قادر به مشاهده اطراف باشند، چاره اي جز حمل تجهيزات خاص ندارد. اين تجهيزات علي رغم مزايايي كه دارند قدرت مانور را از فرد مي گيرند، حالا اما يك كمپاني آمريكايي ابزاري را طراحي كرده كه امكان ديدن اشياء مجاور بدون نياز به حمل ابزارهاي جانبي را فراهم مي سازد.

گجت C-Thru در واقع ماسك تنفسي است كه روي آن يك دوربين حرارتي و در لبه داخلي آن يك نمايشگر شفاف HUD تعبيه شده است. اين نمايشگر كوچك روي چشم كاربر قرار گرفته و محتواي ضبط شده از طريق دوربين را به نمايشگر مي گذارد.

 

 

اشياء مختلف رسانايي حرارتي مختلفي دارند. دوربين هم بر همين اساس در محيط هاي آكنده از دود اشياء را از هم تميز داده و با كمك الگوريتم هوش مصنوعي «پيش بيني شكل» و «تشخيص لبه جسم» بينايي نسبي را براي آتش نشان به ارمغان مي آورد.

ماسك C-Thru محصول كمپاني Qwake است و اين شركت براي محك زدن آن از يك دپارتمان آتش نشاني در كاليفرنيا خواسته حين تمرين اطفا حريق به جاي ماسك هاي معمولي از C-Thru استفاده كنند. به گفته آتش نشان ها اين گجت نه تنها به آنها اجازه داده قربانيان را در ميان آتش پيدا كنند بلكه جزييات محيط هم به شكل چشمگيري به نمايش در مي آيند.

ماسك تنفسي

 

ماسك C-Thru در حالي اين سطح از كارايي را از خود نشان داده كه هنوز در مراحل اوليه توسعه به سر برده و يك پروتوتايپ به شمار مي رود. طبيعتا چنين ابزاري حين معرفي رسمي به مراتب قدرت بيشتري خواهد داشت و به راحتي مي تواند به نجات افراد از ميان شعله هاي آتش كمك كرده و احتمال آسيب ديدن خود آتش نشان ها را نيز تا حد زيادي كاهش دهد. با تمام اين تفاسير بايد ديد Qwake چه بهايي را براي چشم جادويي خود طلب خواهد كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/04/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%aa%d9%86%d9%81%d8%b3%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7/